VLC standaard speler maken

Ok,

Ik heb gister mijn laptop opnieuw geinstalleerd en wou dus de divx codec even opnieuw installeren. Ik naar de DivX site zie ik tot mijn grote verbazing dat het nu geld kost als je Divx in QuikTime wil krijgen… nou daar begin ik niet aan als het niet nodig is.

Nu heb ik dus VLC maar ik moet bij elke bestand openen met doen inplaats van dat ie vanzelf VLC gebruikt. Wanneer ik aanvink dat ie altijd moet opnenen met VLC doet ie dat alleen bij dat bestand. Hoe kan ik zorgen dat ie dat altijd doet?

Of hoe krijg ik weer Divx op QuikTime? 6.1 codec dus.

[quote:f81fb95846="eXperience"]Ik naar de DivX site zie ik tot mijn grote verbazing dat het nu geld kost als je Divx in QuikTime wil krijgen.... [/quote:f81fb95846] Welnee.

De DivX is nu alleen maar te downloaden als geheel… de volledige suite ( dus met converter e.d. ) kost geld, maar de plugin voor QuickTime is gewoon gratis. Je kunt dan gewoon de trial downloaden, daar zit de plugin bij, en die blijft gewoon altijd werken.

6.1 is er volgens mij nog niet. Maar je kunt divx bij mijn weten gewoon gratis gebruiken, alleen de pro features heb je niet zonder te betalen.

Dus je download dat krijgt er allemaal rommel bij die niet werkt maar hebt wel de Codec? Dat wil is dus niet.....

Dan installeer je met Pacifist alleen dat wat je wel wil www.charlessoft.com

[quote:cf5fc4da0a="eXperience"]Dus je download dat krijgt er allemaal rommel bij.[/quote:cf5fc4da0a] Je krijgt er 1 programma bij in je programma map, that's it. en als je die niet hoeft gooi je die gewoon weg.

Ok bedankt!