Het is me al lang opgevallen, dus werd het wel eens tijd om hier even de vraag over te stellen.
Mijn scherm van mijn PB 15" heeft soms een vlekkerige weergave. Dit is vooral soms te zien als de computer opstart en ik het blauw effen scherm te zien krijg, dan zijn de onderste hoeken donkerder en de rechteronderkant is in het begin een soort van donkere zweem. Dat laatste verdwijnt na een tijdje, die donkere onderste hoeken niet.
Wat ook blijft, en wat toch meestal te zien is bij een zwart scherm, zijn lichte, rechtopstaande, vage vlekken op het beeld.
Zet er eens een achtergrond met één kleur op (Systeemvoorkeuren -> Bureaublad en schermbeveiliging, tabje Bureaublad en dan Effen kleur -> Solid Aqua Blue). Kijk het een tijd aan tijdens normaal gebruik en als je het nog steeds slecht vindt, post hier een foto... of ga even langs de leverancier.
Op mijn PoBo 12" heb ik hier ook wel last van als het scherm net aanspringt. Na een tijdje verdwijnt het dan weer. Het is bij mij in ieder geval niet ernstig genoeg om er actie op te ondernemen en perfecte kleuren zijn voor mij niet belangrijk.