Vliegenpoep, meteen verwijderen

Het is een oneerlijke wereld, ik doe nooit een vlieg kwaad maar zij mij wel. Sinds ik een tijdje in een dorp woon, hebben we last van huisvliegen in grote aantallen. Afgezien van het irritante gezoem, tennisarmen van het meppen en zachtjes in de huid prikken met hun stampertje, zijn ze nu toch echt te ver gegaan!

Vandaag ging ik weer eens mijn Ibook grondig reinigen door alle bruine kleine stippen vliegenpoep eraf te krabben. Ze poepen vooral op het LCD scherm aangezien het daar lekker warm is en ze daar mijn zicht kunnen belemmeren. Ik maakte me hier altijd al zorgen over omdat vliegenpoep naar mijn weten chemische troep is en ik kon me voorstellen dat zo’n bruine stip een keer mijn scherm zou invreten.

Nou dat is dus gebeurt, alle poep is weer van mijn scherm. Maar in het midden zit 1 klein stipje waar vliegenshit heeft gezeten, de poep is weg, maar er blijft een transparante stip zitten. Het lijkt erop dat de uitwerpselen zich in het plastic lcd scherm gevreten hebben aangezien je hem kan voelen als je erover heen strijkt… Het doet zich nu voor als een dooie pixel.

Dus mensen, wanneer jullie vliegenpoep tegenkomen op je scherm, verwijder dit dan METEEN!!

Bedankt voor de tip :P

Geldt dit ook voor vogelpoep ? :P

En babypoep?

maarre chatsmit, de enige oplossing is de totale vernietiging van de veeteelt in jouw directe omgeving. Dat werkt echt geweldig!

Wat een ellende weer eens, die over ons uitgestrooid wordt. Zo te zien kunnen Mac gebruikers ook nooit met rust gelaten worden, zelfs niet door onschuldig lijkende vliegen. Ik ga waarschijnlijk een aanklacht indienen bij het Ministerie van Milieu en Andere Bijzondere zaken. Eens kijken of ze eens een werkgroep "Anti-Scherm-Poep" kunnen oprichten

Even een opheldering:

Die vliegepoep is eigenlijk een soort braaksel. Als een vlieg eet kan ze niet alles in één maal naar binnen spelen. Ze neemt dan iets in de mond (tot zo ver dat dat een mond is), en gaat elders zitten. Daar spuwt ze alles terug uit tesamen met een soort zuur. Ze roert een beetje in het goedje en zuigt het opnieuw op. Dan spuwt ze het opnieuw uit. Na enkele malen dit te doen zuigt ze het vloeibare goedje naar binnen. De restanten blijven dus plakken aan uw iBookje…

MSS kun je een rolletje WC-papier aan het scherm hangen en de vliegen proberen zindelijk te maken.

Zijn het geen 'Microsoft bugs'?

:stuck_out_tongue:

[quote:94e5ed8fe8="chatsmit"]Het is een oneerlijke wereld, [b:94e5ed8fe8]ik doe nooit een vlieg kwaad[/b:94e5ed8fe8] maar zij mij wel. [/quote:94e5ed8fe8]

[quote:94e5ed8fe8=“chatsmit”]Afgezien van het irritante gezoem, [b:94e5ed8fe8]tennisarmen van het meppen[/b:94e5ed8fe8] en zachtjes in de huid prikk…[/quote:94e5ed8fe8]

uhu

maar dat zuigt…

[quote:9f0d8f4832="martijngrootens"][quote:9f0d8f4832="chatsmit"]Het is een oneerlijke wereld, [b:9f0d8f4832]ik doe nooit een vlieg kwaad[/b:9f0d8f4832] maar zij mij wel. [/quote:9f0d8f4832]

[quote:9f0d8f4832=“chatsmit”]Afgezien van het irritante gezoem, [b:9f0d8f4832]tennisarmen van het meppen[/b:9f0d8f4832] en zachtjes in de huid prikk…[/quote:9f0d8f4832]

uhu

maar dat zuigt…[/quote:9f0d8f4832]

Haha heel goed gezien martijn! Maar ik doe echt nooit een vlieg kwaad, ik mep er een aantal tegelijk :slight_smile:

@dick, geweldige info! Het is dus geen poep maar uitbraaksel met zuur. Het brengt me dichter naar een oplossing toe.

Maar jongens, bedankt voor de humoristische steun het doet me goed, ik baal er wel van dat mijn scherm vernaggeld is. Ik zal zo eens een fotootje plaatsen van het uitbraaksel resultaat.

Zie hier de foto's van de weggepoetste stip die ingevreten is, u bent gewaarschuwd..

[img:ef233d5c5a]http://koffie.herejezus.nl/burp.jpg[/img:ef233d5c5a]

Geen tip dus? Maar euhmm... zou zonde zijn als dat ook met mijn iBook gebeurt. Hoe kan dat zo chemisch zijn dan?!

" SHIT "

iPoop

Pas op: dat trekt pas vliegen aan!!

Pas op: dat trekt pas vliegen aan!!

[quote:1f78e76147="iPod Jimmy"]Geen tip dus? Maar euhmm... zou zonde zijn als dat ook met mijn iBook gebeurt. Hoe kan dat zo chemisch zijn dan?![/quote:1f78e76147]

Misschien om dezelfde reden waarom jouw braaksel ook zo zuur smaakt denk ik. :?

is HCl (waterstofchloride)

[quote:9a2457860e="chatsmit"][quote:9a2457860e="iPod Jimmy"]Geen tip dus? Maar euhmm... zou zonde zijn als dat ook met mijn iBook gebeurt. Hoe kan dat zo chemisch zijn dan?![/quote:9a2457860e]

Misschien om dezelfde reden waarom jouw braaksel ook zo zuur smaakt denk ik. :?[/quote:9a2457860e]

Dus pas op! Niet op je beeldscherm kotsen, want dan krijg je transparante stippen/vlekken!*

Maargoed, ik had ook van die plekken, en sinds ik door heb waar dat van komt klap ik het scherm ‘na sluitingstijd’ dicht. Helaas heb ik voor cd’s geen oplossing, sorry.

[i:9a2457860e]*afhankelijk van wat je daarvoor gegeten hebt.[/i:9a2457860e]

Voor CD's heb ik wel een oplossing, ik laat deze altijd IN de cd speler zitten, waardoor de vliegen zich in trosjes tussen het frontje van je cdlade en de voorkant van de speler gaan wringen. Op het moment dat de halve tros zich inmiddels IN de speler heeft kunnen duwen, druk ik op eject en dan snel nogmaals op eject...