VMware gebruikt 'eigen' videokaart ipv de GeFore

Hallo,

Binnen VMware heb ik klaarblijkelijk een soort virtuele videokaart genaamd VMware SVGA 3D. Ik kan werkelijk niet eens een oude game er op draaien. In mijn MacBook Pro zit een NVIDIA GeForce GT 650M 1024 MB.

Is er een mogelijkheid dat deze videokaart gewoon wordt gebruikt binnen Windows 7? Nergens in de instellingen kan ik dit instellen.

Bedankt!

Wat voor soort VMWare versie draai je?

Ik ben geen expert in VMware, maar heb wel wat kennis van virtualisatie en wil best een voorspelling doen: Dat kan niet.

VMWare is namelijk virtualisatie software. Alle hardware voor het 'gast OS' is daarom virtueel. Zo ook je grafische kaart. Je kunt wel proberen meer (grafisch) geheugen toe te wijzen aan win 7. Anders moet je wellicht bootcamp gebruiken. Om welke game gaat het?

http://communities.vmware.com/docs/DOC-2890

Zie het kopje virtual hardware

Bedankt voor de reacties.

Bob heeft inderdaad gelijk. Er is dus geen mogelijkheid om je volledige grafische kaart toe te wijzen aan VMWare. Hooguit kan je meer rekenkracht en geheugen toewijzen maar hiervoor heb ik niets kunnen vinden onder de instellingen in VMware.

thnx

Met parallels is het (volgens mij) wel mogelijk om direct je echte GPU te gebruiken.

Check of je niet met gfxcardstatus de Intel kaart forceert. Zo ja dan dat even uitzetten en daarna VMware Fusion starten (Fusion is het enige virtualisatie product van VMware wat op OS X draait dus dat is makkelijk raden :)).
Je kunt overigens alleen usb en bluetooth spul doorgeven aan een vm, een videokaart kan dus niet, ook niet met Parallels en Virtualbox. Hoeft ook niet want Fusion (en ook Parallels) kan wel gebruik maken van de 3D functies van de videokaart mits je daarvoor dan wel de VMware Tools installeert (bij Parallels heet dat anders, Guest Additions geloof ik). Niet alle 3D zaken zullen er goed op werken. Via boot camp gaat dat tot nog toe het beste, ook qua performance.