VNC-verbinding maken met Windows-computer

Hallo, Weet iemand hoe ik een VNC-verbinding kan maken met een Windhoos computer via Apple Remote Desktop?

Ik heb op de Windhoos het programma: RealVNC geïnstalleerd, als ik met mijn Mac verbinding wil maken met de Windhoos computer dan vind mijn Mac hem wel en komt er op de windhoos een venstertje te staan met de vraag of ik de verbinding wil accepteren, maar als ik vervolgens de verbinding doe accepteren dan blijft mijn Mac bezig met verbinden en ontstaat er geen verbinding waarmee ik iets kan.

Dus kan iemand me helpen met het maken van een verbindig naar die windhoos, zodat ik deze met mijn Mac kan besturen?

p.s. is het ook mogelijk om de Mac van een vriend te besturen via het internet, i.p.v. een LAN-verbinding?

Alvast bedankt.
iRamon

download en support, makkelijker kan niet. http://www.redstonesoftware.com/vnc.html

Maar werkt dit ook samen met Remote Desktop? Want iRamon wil de windhoos overnemen met Apple Remote Desktop.

Heb je een Firewall o.i.d draaien op je Windhoos ? In dat geval moet je port 5800, 5801, 5900 en 5901 opengooien om een connectie te kunnen opzetten.

Via Internet werkt VNC ook, mits je bovenstaande poorten open hebt staan, en deze zijn gemapt als een broadband router gebruikt.