VOB bestand direct afspelen vanaf harddisk?

Een collega van mij (Wintendo dwaler) beweert dat hij een VOB bestand van een DVD gewoon op zijn harddisk kan zetten en deze dan direct met Media Player van Micro$oft af kan spelen.

Kan dit waar zijn en belangrijker; kan de Mac dit ook? Ik wil namelijk nog steeds mijn complete Friends DVD collectie op een externe 160 GB FireWire harddisk kwakken. Geen encoding, geen compressie, gewoon domweg 1-op-1 kopieen. Het kopieren lukt wel, alleen het afspelen niet. :wink:

ik heb het wel eens voor elkaar gekregen door vanuit DVD player de video-TS map op mijn harde schijf te openen. Deze map staat volgens mij op elke DVD.

verder heb ik er geen verstand van :?

[quote:fcdacccbfa="Jør"]ik heb het wel eens voor elkaar gekregen door vanuit DVD player de video-TS map op mijn harde schijf te openen.[/quote:fcdacccbfa]

Zou het dan echt zo simpel zijn? :? Als dat zo is mogen jullie me gaan slaan! :roll:

Ik ben meteen even een DVD naar de harddisk aan het zetten, ben benieuwd!

[Update] Helaas, het werkt niet. DVD Player doet wel een poging, maar het geeft picasso beeld en stotterend geluid, ofwel, niet om aan te zien / luisteren. Ik heb nog een beetje de hoop dat dit misschien een soort beveiliging is, heb het nu even getest met een DVD van Chicken Run die we hier toevallig op het werk hadden liggen, probeer het vanavond thuis nog eens met mijn Friends DVD’s.

Andere suggesties zijn intussen altijd welkom.

Hoi,

Je moet de beveiliging van de DVD afhalen, en zo de VIDEO_TS directory kopieren.
Lees de andere threads in de Video lijst voor tips over software om dit te doen.

Stijn

DVD kun je in X ahw 'back-uppen' met het programma.... ja, je raadt het al.... DVD-backup...... Leuk programmaatje, freeware waarmee je met DVD player elke DVD kunt spelen vanaf de HD. Simple!

Paul

Nog makkelijker... de alleskunner VLC player. kun je een VOB file in openen en afspelen.

Over mosterd na de maaltijd gesproken. Deze post was uit JANUARI hoor. In de tussentijd is VLC al HEEEEEEL erg vaak besproken. :roll:

Gn probleem op een windows machine, maar je kunt voor het zelfde geld ook effe een codec laten lopen. Dan heb je wat minder plek nodig en je zult het toch bijna niet merken aan de kwaliteit.

Of is dat met 160 Gb niet echt een probleem ?!! :lol: :wink:

[quote:2b8927f1ee="Steve's lovechild"]Over mosterd na de maaltijd gesproken. Deze post was uit JANUARI hoor. In de tussentijd is VLC al HEEEEEEL erg vaak besproken. :roll:[/quote:2b8927f1ee] Is goed Steve.. :( In deze thread als antwoord op zijn vraag in ieder geval dus niet. Voortaan alle ouwe threads maar met rust laten? Op een ander forum waar ik (tegenwoordig minder) actief ben is het een goede gewoonte om, wanneer iemand een nieuwe thread opent die al eerder is geweest, te verwijzen naar de ouwe thread over hetzelfde topic om forumvervuiling te voorkomen. En ja, ik ben nieuw hier. vergeef me mijn enthousiasme over dit forum. Won't happen again.. :wink:

[quote:c4c4aa0c0b="Outragemac"]te verwijzen naar de ouwe thread over hetzelfde topic om forumvervuiling te voorkomen. En ja, ik ben nieuw hier. vergeef me mijn enthousiasme over dit forum. Won't happen again.. :wink:[/quote:c4c4aa0c0b]

Ik heb niet gelezen dat het topic gesloten was. Ik heb geen antwoord in januari kunnen lezen op de vraag. VLC is een fraaie oplossing voor de vraag, hoe vaak het ook op andere topics is beschreven.

Mee eens, een thread is in my opinion niet alleen bedoeld voor de vraagsteller, maar voor iedere geinteresseerde. In 'dat andere forum" is het gebruikelijk ieder topic open te laten, tenzij de thread-starter aangeeft het topic te willen sluiten. En dat is overigens nog steeds ter beoordeling van de moderators.

...en inderdaad is mijn probleem nog STEEDS NIET opgelost. Eigenlijk heb ik het al gewoon opgegeven dat het ooit gaat lukken. :-(

Alle goede tips en adviezen ten spijt krijg ik het niet voor elkaar om op mijn Appletje DVD’s op een makkelijke manier te “rippen”.

Gooi die VOB in een VIDEO_TS map en deze VIDEO_TS mapkun je gewoon openen met je Apple DVD Player. Voor de VLC Player: http://www.videolan.org/vlc/download-macosx.html Hope this will do...

Tis eigenlijk dead simple, de originele dvd rippen met dvd-backup (remove macrovision, Css, region encoding) je krijgt dan een VIDEO_TS map welke je kunt openen met DVD player, de indviduele VOB files kun je openen met VLC player.

Als ik het me goed herrinner ging het juist daar fout bij iruben. Die backup software (OSeX) deed het niet goed.

@iRuben
om hoeveel DVD’s gaat het?
Ik wil ze anders wel voor je naar Divx/VCD/SVCD rippen.
Dan heb je ze op een ceedeetje met ondertitels.
Kost alleen een paar dagjes encoden.

[quote:f2806c42d6="2manydjs"]Ik wil ze anders wel voor je naar Divx/VCD/SVCD rippen.[/quote:f2806c42d6]

Bedankt voor het aanbod, maar ik ga zelf wel weer eens proberen zodra mijn iBook weer werkt (mijn iMac heeft geen DVD). Het gaat namelijk om mijn complete DVD collectie van “Friends”, zo’n 20+ DVD’s. :stuck_out_tongue:

Het MOET me gewoon een keer lukken, maar nogmaals, als ik weer een voeding heb voor mijn iBook ga ik het gewoon allemaal nog eens opnieuw proberen.

[quote:9432422f90="iRuben"]...en inderdaad is mijn probleem nog STEEDS NIET opgelost. Eigenlijk heb ik het al gewoon opgegeven dat het ooit gaat lukken. :-(

Alle goede tips en adviezen ten spijt krijg ik het niet voor elkaar om op mijn Appletje DVD’s op een makkelijke manier te “rippen”.[/quote:9432422f90]

Wanneer is een forum gesloten? Mij lijkt dat 5 maanden geen enkele reactie voldoende zegt! Ik begrijp dat iRuben de moed al maanden geleden heeft opgegeven. Als het belangrijk voor hem was had hij de vraag levendig kunnen houden. Door hem opnieuw te stellen. Dat heeft hij niet gedaan. En DAN is een bijdrage volkomen mosterd na de maaltijd.
Los daarvan is reageren op heel oude vragen m.i. niet erg zinvol. Programmatuur verandert daarvoor veel te snel. Een half jaar is voor computerbegrippen zo ongeveer een eeuwigheid. Iedereen kan op die manier bijdehand antwoorden op oude vragen waar al tijden een goede oplossing voor bestaat. Ook op die van iRuben.
Want: Rippen kan onder OSX o.a. met DVDBackup 1.3. Onder OS9 werkt DVD extractor 0.9 echter veel sneller. (is er ook al erg lang…) En wil je LOS MPEG-2 materiaal (b.v. de vob’s) afspelen op je G4 computer, koop dan de MPEG-2 afspeelcodec van Apple. http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61649
En speel af met MPlayer. http://mplayerosx.sourceforge.net/ VLC heeft gewoon een heel slechte beeldkwaliteit. Je moet wel een flinke computer hebben om MPEG-2 materiaal buiten DVD speler af te spelen.
Ik hoop dat hiermee de vraag nu beantwoord is. :mrgreen:

Als je met DVD Backup DVD's ript moet je niet vergeten eerst DVD player op te laten starten en de DVD voor 1/2 seconden af te laten spelen, hierdoor wordt de DVD goedgekeurd zeg maar en dan pas kan je hem rippen.

Ik vind je probleem echt heel vreemd… want zelf ben ik al een redelijke tijd bezig met DVD’s rippen enz… en heb nu 2 verschillende programma’s (DVD backup en OSEx) en beide hebben bij mij nog geen een keer gehaperd… ik denk echt dat er iets mis is met je computer… al is op een andere computer geprobeerd?

Ik heb tot nu toe , om te backupen altijd gewoon de video-ts map gesleept naar me externe harde schijf , en de helft doet het de andere niet, met niet bedoel ik dan dat hij ,een picaso beeld geeft in grote blokken dus, begrijp ik het nu goed als je het via de twee boven genoemde programma's doet dit dan niet het geval is ?

iRuben lukt het jou nu inmiddels?

Voor de duidelijkheid , ik wil dus in eerst instantie ook gewoon een 1op1 kopie naar me harde schijf maken zodat ik als ik onderweg ben geen dvd’s hoef mee te nemen maar gewoon de Video-ts folder op me harde schijf met de DVD player van apple kan afspelen.
Coprimeren en dergelijke is een tweede stap wat mij betreft,daarbij rijst dan wel de vraag ,kun je die 1op1 kopie op je hardfe schijf ( mits die goed werkt natuurlijk) later ook nog comprimeren of moet je dan toch weer je orig dvd er bij halen ??

K’ben benieuwd :wink:

[quote:752007ab62="djdata"]iRuben lukt het jou nu inmiddels?[/quote:752007ab62]

Ik heb eigenlijk geen pogingen meer ondernomen. Het ging bij mij alleen maar om mijn collectie Friends DVD’s en die wilde gewoon niet lukken, ook allemaal van die blokjes. Ik hou het maar op één of andere beveiliging of compressie waar de Mac niet mee overweg kan. Heb om eerlijk te zijn nog nooit andere DVD’s getest.