Vochtige zolder: OK voor Mac Pro en HDCinema 30"?

Hallo allemaal,
Mijn Mac Pro staat op de overloop op zolder. Een mooie werkplek, uitzicht door het raam op de 2e verdieping, niemand die je stoort. Maar er staat ook een wasmachine en wasdroger. Met name de wasdroger produceert met regelmaat nogal wat vochtige lucht. Verder staan er waslijnrekjes waar was te drogen hangt.

Ik heb ergens op een apple forum gelezen dat de vochtcondities tussen 5% en 95% RV (noncondensing) moet zijn voor de Mac Pro. Nu zie ik op die zolder nergens vochtdruppeltjes wanneer de wasdroger aan staat.

Iemand anders ook een Mac Pro (of iMac) op een vochtige zolder staan en gaat dit goed?

Geen vochtige druppeltjes is geen goede graadmeter. Rv wordt gemeten bij een bepaalde temperatuur. Als de temperatuur daalt, daalt ook de mogelijkheid van de lucht om dat vocht in de lucht vast te houden, en dan gaat het condenseren. Als je wasdroger aanstaat, gaat de temperatuur waarschijnlijk omhoog, omdat deze warme lucht uitstoot. Op zich heb je dan nog geen probleem, maar dat kan wel als de Rv heel hoog is, en de temperatuur daarna significant daalt.

Ik heb een vochtmeter van de buren geleend. Ga gewoon maar eens meten met dat ding. Bianco dank voor je tips!

Ik neem aan dat je een RV meter bedoelt. RV is afhankelijk van de temperatuur. Absoluut vocht meten zegt nl. niet zoveel.

Eh, het is een ding dat zowel temperatuur meet als RV. Dus dat neem ik dan maar aan…