Voeding van een firewire schijf zéér warm ?

Ik hoop dat deze vraag in het forum nog niet werd gesteld... :mrgreen:

De netvoeding van een LaCie 400 GB external firewire schijf is bij mij steeds zéér warm (heet). Ook al staat de computer en de LaCie uit, dan nog blijft de voeding zéér warm. Ik kan er mijn hand niet ophouden …

Is dit normaal ? Brandgevaar ?

Lijkt me idd niet normaal. Kan bij fabrikage per abuis een verkeerd onderdeeltje in zijn geplaatst. Zou er maar snel mee teruggaan naar de leverancier.

Wie heeft nog zo een firewire disk en hoe warm wordt bij jou de voedingsblok ?

Ik heb zelf 2 LaCie schijven, en de voedingen worden bij mij ook behoorlijk warm, maar niet zo warm dat ik mijn handen eraan brand... graadje of 45 / 50 denk ik toch wel.

Als je ze uit heb staan, haal de dan wel de stekker eruit ? Ik liet vroeger altijd de stekkers erin zitten, maar een aantal adapters branden toen door, omdat ze niet gebruikt werden, en dus alle stroom in hitte omzetten, en dus veel te warm werden. Beste oplossing is om een stekkerblok met schakelaar te gebruiken, en dus de hele stroomtoevoor onderbreken als je het niet gebruikt.

Niet normaal,mijn lacie staat hier al heel de dag aan en het voedings blok is niet warm.Licht warm hoogstens. Zo snel mogelijk trug mee naar de winkel. Groeten Luc