Hey guys,
Sommigen van jullie hebben misschien zojuist mn post hieronder gezien, waarin ik hulp vraag met Diskutility. Nu een vervolgprobleem/vraag.
Korte intro: Ik heb m’n opstartschijf van 470GB naar 420GB gemaakt en heb nu 50GB aan vrije, ongebruikte ruimte op m’n harde schijf.
Maar… Bootcamp geeft nog steeds ‘te weinig ruimte aan. Minimaal 10GB vereist’. Mn opstartschijf heeft nog altijd 27GB vrij en ik heb zelfs nog een 45Gb ongebruikte ruimte op mn HDD.
Wat is het beste wat ik kan doen om m’n Windows 8 te installeren op mn Macbook’s harde schijf?
edit: Ik heb een 8GB USB ter beschikking. Daar kan mijn windows 8 ISO image op.
// Indien nodig
Thanks!

Ok, zojuist geboot in mn Mavericks partitie om te kijken of dat wat uithaalt… Nu krijg ik dus deze melding. Geen idee waarom ik dat niet kreeg op m’n Macintosh HD partitie met 10.8.3.

p.s. De blackberry is van m’n moeder. Ze is de oplader kwijt
P
Jouw probleem is dat je vrije ruimte aaneengesloten moet zijn.
en als je de harde schijf al eerder voor 90% vol hebt gehad (wat jij zo te lezen hebt) dan is die vrije ruimte er wel, maar verspreid over de hele schijf.
En dan kan bootcamp utility er niet een stuk aaneengesloten vrij maken.
ten tweede houd bootcamp utility niet van zelf doen, hij wil maar twee dingen doen:
1-als je een grote partitie hebt, deze verkleinen er een tweede bijmaken voor windows
2-als je windows en mac partitie hebt, de windows partitie verwijderen en de mac partitie vergroten
alle andere dingen moet je handmatig doen. (;-(
Je zou kunnen proberen de maverick partitie weg te gooien, en de vrije ruimte een windows partitie maken, en dan opstarten van de windows DVD zoals vermeld in de bootcamp handleiding.
Ik durf niet te garanderen dat het werkt, maar je kan het proberen.
Wat ik net wilde vermelden in de OP, maar nu ook als reactie hier neerzet:
Hiervoor had ik dus 80GB vrije ruimte en daar moet toch echt wel ergens 10GB aan aaneengesloten data zitten… Maar toen kreeg ik dus ook die melding…
Dus weet het even niet meer.
Wat je zegt over die Windows partitie aanmaken en dan de DVD gebruiken (USB Iso, maar maakt niet uit, lijkt me…) ga ik wel even proberen. Zodeed ik het op m’n Windows laptop hiervoor ook altijd namelijk. 
Wat @mjsanders zegt klopt, maar wat hij aandraagt als oplossing zou ik niet doen. Het is vaak op te lossen via Disk Utility.
Via ‘Verify’ en ‘Repair Disk Permissions’ kan je die losse flodders die voorkomen dat je een Bootcamp partitie aanmaken weer terug in het gareel krijgen. Dat is tenminste hoe het bij mij werkte;)!
Probeer maar eens!