Volgende pagina in word.

Hallo Allemaal,

Ik zit met een (klein) probleem. Afgelopen week ben ik weer een opleiding begonnen en nu moet ik voor het eerst weer echt werken in word maar heb ik nog nooit echt gedaan op een mac. Nu werkt het allemaal wel maar in windows kon ik een nieuwe pagina maken met alt+enter en nu lukt me dat neit. Wie weet hoe dit moet (en dan neit zeggen ja heel vaak op enter drukken :P)

Alvast bedankt.

Groetjes,

Martin

Een sneltoets is er volgens mij niet maar je kunt in het menu kiezen voor Insert > Break > Page Break...

Ga naar menu INSERT, klik op BREAK, kies voor PAGE BREAK. :)

Command-Enter (op de numerieke) Dat werkt ook op Windoos zo hoor (ctrl dan). In InDesign heb je ook shift-enter voor volgende tekstvak/kolom.

Wat ook werkt is de volgende toetscombinatie;

op het toetsebord [i:ea3ee75f45]shift[/i:ea3ee75f45] en op nummeriek toetsebord de [i:ea3ee75f45]enter[/i:ea3ee75f45].
De toetsen wel tegelijk indrukken. Je krijgt dan een zg. harde paginascheidng (ctrl-enter)

Je kunt in Word sneltoetsen aanmaken voor zo'n beetje elke functie die het programma uit kan voeren. In mijn Engelstalige versie gaat wat jij wilt via menu Tools > Customize > Customize Keyboard… > [i:c0ef651298]Insert[/i:c0ef651298] kiezen uit het lijstje Categories > [i:c0ef651298]InsertPageBreak[/i:c0ef651298] kiezen in het lijstje Commands > de gewenste sneltoets opgeven.

Hartstikke bedankt

command enter(nummeriek) bedoelde ik idd :slight_smile: