Een paar dagen geleden heb ik een ipod photo gekocht. Hier wilde ik de cd van robbie williams opzetten: Swing when you are winning. Het laatste nummer echter ("Beyond the sea") is extra lang gemaakt zodat het liedje meer dan 20 minuten duurt. Dit leek me een beetje ruimteverspilling voor mijn ipod. Daarom heb ik het liedje gedownload van limewire. Ik heb alle gegevens vervolgens hetzelfde gemaakt waardoor het liedje in het goede album terecht kwam. Maar het nummer wordt nu als eerst afgespeeld wanneer ik het album aanklik. Dit verpest een beetje het effect van het nummer. Is er een manier om het liedje van plek te veranderen (in itunes staat het nummer wel onderaan)?
Ja, het komt nogal nauw met iTunes. Meest waarschijnlijke is dat de gegevens niet helemaal kloppen.Tracknummer zou inderdaad de boosdoener kunnen zijn, maar het zou zelfs een spelfout of verdwaalde spatie kunnen zijn in de artiestnaam of album.
Dat laatste kun je oplossen door die gegevens even voor alle tracks op het hele album in één keer aan te passen (hele album selecteren, :apple:-i en dan album en artiest opnieuw invullen).
Zelfs als alle gegevens kloppen, kan de volgorde nog ‘in de war’ zijn. Maar alleen als de iPod automatisch wordt geupdate.
Je iPod houdt dezelfde volgorde als de iTunes-bibliotheek aan. Dus als je in iTunes de nummers bijvoorbeeld in aflopende volgorde van ‘Toegevoegd’ hebt staan, dan staan ze ook zo op je iPod. En dan is het laatst toegevoegde (gedownloade) nummer de eerste in de rij.
Test dit even: koppel de iPod los; klik op de header van bijv. de kolom ‘artiest’, zodat de nummers op alfabetische volgorde van artiest staan; koppel de iPod weer aan en werk bij.
[quote:2f58c131f1="Elstar"]Test dit even: koppel de iPod los; klik op de header van bijv. de kolom 'artiest', zodat de nummers op alfabetische volgorde van artiest staan; koppel de iPod weer aan en werk bij.[/quote:2f58c131f1]
Wat ook kan zijn spaties achter de naam van de Artiest. Om die makkelijk te vinden kan je beter browsen / bladeren. Dan verschijnt er een overzicht van o.a. alle artiesten. Als je een Artiest dubbel in de lijst voorkomt kan het zijn dat er een spatie achter de naam staat.
Excuses voor diegenen die een hekel hebben aan wanneer oude topics weer terug in de lijst worden gezet door een reply.
Ik had sinds een paar dagen precies hetzelfde probleem met het (fantatische!) album ‘White Blood Cells’ van The White Stripes. Daar zette hij track #4, #7 en #8 bovenaan de afspeellijst op m’n iPod, en de rest gewoon eronder. In iTunes was echter de volgorde gewoon zoals hij moest zijn.
Ik heb alle oplossingen uit dit topic geprobeerd, maar het hielp niet. Ik werd er behoorlijk gek van! Gelukkig probeerde ik eens ‘Album Artist’ ook te zetten op The White Stripes. En dat werkte! Dus, mocht er iemand dit probleem hebben. Probeer dat eens. Volgens mij is dat wel een tag die pas sinds iTunes 7 erbij zit.