Volgorde plaatsen geheugen van belang?

Zaterdag krijg ik een nieuw reepje geheugen binnen, die ik in mn vrije slot van mn PoBo 1,5gHz ga plaatsen.

In het andere slot zit een reepje 512MB. Is er een voorkeursvolgorde voor gebruik van de bankjes? (Gebruikt het systeem eerst het geheugen uit Upper of Lower?)

Die 512 zit vast op je moederbord dus je hebt weinig keuze!

[quote:c4605cb713="OEPS"]Die 512 zit vast op je moederbord dus je hebt weinig keuze![/quote:c4605cb713]

Euh… dat is toch alleen zo bij de iBooks? Haal de PDF-handleiding voor het vervangen van geheugen in Powerbooks maar eens. Daarin staat duidelijk dat je het onderste latje ook kan vervangen (wordt er vrij uitgebreid in uitegelegd). Ik heb ook zelf een geheugen-upgrade uitgevoerd en het onderste latje kon op dezelfde manier losgemaakt worden als het bovenste.

En in een Powerbook maakt het niet uit in welke volgorde je de latjes plaatst.

[quote:0f592074f7="FullMonty"][quote:0f592074f7="OEPS"]Die 512 zit vast op je moederbord dus je hebt weinig keuze![/quote:0f592074f7]

Euh… dat is toch alleen zo bij de iBooks? Haal de PDF-handleiding voor het vervangen van geheugen in Powerbooks maar eens. Daarin staat duidelijk dat je het onderste latje ook kan vervangen (wordt er vrij uitgebreid in uitegelegd). Ik heb ook zelf een geheugen-upgrade uitgevoerd en het onderste latje kon op dezelfde manier losgemaakt worden als het bovenste.

En in een Powerbook maakt het niet uit in welke volgorde je de latjes plaatst.[/quote:0f592074f7]

Ik ben zelf de trotse bezitter van een 12’’ PB en hierbij is dit ook het geval, ging er voor het gemak maar even van uit dat dit bij alle PB’s zo was!

Maakt weinig uit, heb laatst zitten husselen met latjes in mn PB en merk geen verschil.. Wellicht dat Apple anders adviseert, dat weet ik zo niet