Volgorde van muziek afspelen in iTunes (opgelost)

iTunes (12.5.1.21) speelt de alfabetische volgorde uit de lijst “Nummers” af. Ik zou die graag aanpassen naar de volgorde van mijn “Albums”. Ik zal wel ergens iets veranderd hebben. Kan iemand mij helpen?
iMac retina 27” late 2015, macOS Sierra 10.12. Mijn biblotheek staat op een externe schijf.
In vorige topics heb ik geen oplossing gevonden.
Dédé.

Uh?

Albums selecteren en dan afspelen?

In de kolom links, bibliotheek staan de lijsten. In de map Albums zou ik graag bekomen dat de volgorde van de artiesten afgespeeld wordt.

Zolang iTunes niet op shuffle staat, doen ze dat toch?

Bij mij niet meer. Ik zou willen een screenshot plaatsen maar weet niet hoe.

shift-cmd-4 > selectie slepen.

En dan hierboven in het reactievenster op Img klikken.

Schermafbeelding1 toont aan dat ‘2 meter sessies’ aan het afspelen is. Rechts van de albumillustratie ziet men dat de volgende album 91/2 weeks moet zijn. Maar op schermafbeelding 2 zie je dat iTunes een volledig andere lijst in petto heeft.

(aanpassing: het lukt niet om foto te plaatsen.)

Alvast bedankt.

Ik denk de setting gevonden te hebben.
In de linkerkolom van iTunes klik je onder Bibliotheek op “Nummers”. Rechts komen een aantal kolommen te staan. Als je dan rechts klikt in de kolomtitels kan je kolommen toevoegen of verwijderen. Ik heb hier “Albumartiest” toegevoegd als eerste kolom en oplopend sorteren.
Liedjes kunnen nu weer in volgorde van de albums afgespeeld worden.
Ik zal hier wel ergens in de afgelopen weken zitten prutsen hebben :slight_smile:
@ KarelWillem, bedankt voor uw respons!
Dédé.

Klik op Img en selecteer dan je afbeelding.

Dan krijg ik enkel tekst. Daarstraks wou ik een emoji plaatsen en dan kwam er blink te staan.

Klopt. Je krijgt een link naar je plaatje met daarvoor en achter image tags als het goed is. Moet er ongeveer zo uitzien:

[img]http://hier staat dan de link naar je plaatje[/img]

Zoiets?

Aanpassing,

Thanks!!