Volito Wacom voor OSX???

Hier bij deze shop bieden ze een Wacom van volito aan en verwijzen ze naar de wacom site voor een driver.?! Geen driver te bekennen ...? Zijn er mensen die de Volito Wacom gebruiken op hun osx 10.3.4?

laat het me weten want dat scheeld me 50 euro.

alvast bedankt.

nee ik heb ook even gekeken, maar als je op de site van wacom naar drivers voor devolita zoekt zecht hij: There are no macosx drivers for volito, dus ik ben bang dat hij het niet doet onder mac osx, wel raar, want de hele grafische wereld gebruikt mac, mischien dat ze nog met drivers voor osx bezig zijn, want zo lopen ze aardig wat klanten mis.

verwarrend , op versiontracker is wel een post te vinden van iemand die zegt dat ie werkt met OS X, maar onderaan deze pagina staat:...........

http://www.wacomshop.nl/product.php?SelectProduct=170308

[quote:cec9bd0af6="eiko"]nee ik heb ook even gekeken, maar als je op de site van wacom naar drivers voor devolita zoekt zecht hij: There are no macosx drivers for volito, dus ik ben bang dat hij het niet doet onder mac osx, wel raar, want de hele grafische wereld gebruikt mac, mischien dat ze nog met drivers voor osx bezig zijn, want zo lopen ze aardig wat klanten mis.[/quote:cec9bd0af6]

De grafische wereld werkt echt niet met een Volito! Maar volgens degene die het ding bij een tijdje terug bij de Aldi kocht, werkt hij wel degelijk met OS X (nieuwsgroep nl.comp.sys.mac – zoek maar eens bij Google in het groepenarchief).

EE

Ik krijg meer reactie dat hij het wel schijnt te doen. het geval is dat ik ben overgehaald om toch een graphire te kopen door de meer functies.

maar toch heel erg bedankt voor jullie reacties!!!

De Volito werkt heel goed samen met OSX, ZONDER drivers van Wacom. Start ink.app op, en daar zal je je Wacom zien staan. Kan je per direct beginnen werken.

iMac, jij hebt er dus een? Werkt ie goed in alle programma's?

[quote:9f81d30053="ElectricCat"]iMac, jij hebt er dus een? Werkt ie goed in alle programma's?[/quote:9f81d30053]

Yep. Ik ben geen fan van Inkwell (nog niet in elk geval), maar de volito werkt prima. Wat niet werkt is de Wacom app om de settings aan te passen, maar macosxhints heeft daar het volgende op te melden:

[quote:9f81d30053]Wacom’s excellent and super-cheap Volito graphics tablet is not officially supported under OS X. However, it is possible to get it to work just fine, using one of the two methods in this tip:
Just plug it in. The Volito is a USB HID device, and OS X recognises it as a mouse. The only problem with this approach is that it operates in relative (mouse like) mode rather than absolute (tablet is a map of the screen mode). Also, I don’t know if the Ink system works in this mode.

Use the Graphire / Intuos drivers. These work fine with the Volito, except that the control panel will not open. If you are not happy with the default configuration, however, you can edit it with a text editor, or get a correctly configured file from a friend with a Graphire or Intuos. The configuration file is in ~/Library -> Preferences -> com.wacom.tabletpreferences.[/quote:9f81d30053]

henk