Volledig overal gratis bellen tussen iPhones

We weten dat we tot en met deze maand tussen iPhones gratis kunnen bellen met Skype. Maar er is sinds kort een mooie app waarmee je dat kunt blijven doen. Misschien is het al breed bekend, misschien ook niet. Ik weet het niet en heb het zelf op OMT nog niet gelezen. Daarom zet ik het hier maar even op. Met Viber (gratis app) kan je tussen iPhones onbeperkt (waar je internet of wifi hebt) gratis bellen. Het werkt heel handig: downloaden, registratie of gegevens invullen NIET nodig. Alleen je telefoonnummer invullen. Het handige is dat je via Viber (dat altijd aan blijft staan) naar je gewone adreslijst kunt gaan, op de Vibertoets drukt en dan vanzelf een hele lijst ziet van iedereen van je contacten die Viber heeft. Die mensen kan je allemaal gratis bellen. Ideale app!

Thanks, had er nog niet van gehoord, ga het meteen proberen!

Ik heb het gezien, en heb hem gelijk geinstalleerd. Ik denk alleen dat je een 3g verbinding moet hebben want anders kun je niet met goed fatsoen een gesprek voeren.

Viber is fantastisch, ik gebruik het al een tijdje. Lijkt aardig op Whatsapp, ook een geweldige app. Alleen gebruiken we die als vervanger voor het dure SMS.

Ik gebruik zowel Viber als what's app en het werkt prima.
Scheelt inderdaad in bel minuten en in sms
Aangezien steeds meer vrienden van mij een iphone hebben is dit al helemaal perfect

Skype blijft ook gewoon gratis hoor.

http://www.bright.nl/skype-blijft-toch-gratis-3g

het nadeel bij skype is natuurlijk wel, dat hij zover ik weet niet op de achtergrond blijft draaien, en dat je eerst een account moet aanmaken met: email, voornaam, achternaam, geboortedatum, wachtwoord, etc.

Thanks! Gelijk ff downloaden.

Ik heb per ongeluk na het downloaden op "sta niet toe" gedrukt, betreft pushberichten. Nu zegt de app dat die push nodig heeft en het bericht blijft komen. Ik kan nu niks meer behalve het bericht wegklikken, maar verschijnt daarna binnen een seconden weer.

Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het bericht blijft komen. Iemand enig idee hoe ik deze app werkend krijg?

Al onder instellingen van je iPhone gekeken? Daar staan onderaan namelijk vaak extra instellingen voor apps.

@juliantomoriati
Ga naar Instellingen > Berichtgeving
In die lijst staat Viber tussen en zet die opties "Aan" :)

[quote=darkken url=http://www.onemorething.nl/community/topic/volledig-overal-gratis-bellen-tussen-iphones#post-2116989 time=1291887393]het nadeel bij skype is natuurlijk wel, dat hij zover ik weet niet op de achtergrond blijft draaien, en dat je eerst een account moet aanmaken met: email, voornaam, achternaam, geboortedatum, wachtwoord, etc.[/quote]

Hij blijft - als je wil - gewoon op de achtergrond draaien.

@ KdO

Thanks voor de tip. Stom dat ik er zelf niet ben op gekomen. Viber werkt nu. Alleen jammer dat niemand in mijn contacten het heeft :ftim:

Binnenkort wordt ook een sms functie toegevoegd aan Viber (net als WhatsApp, wat ook handig is en veel geld scheelt!) en wordt het dus nog makkelijker en voordeliger.

Wat ik zelf ook doe is een tegoed nemen bij een Voip-provider. Bijvoorbeeld van € 10. Met die 10 euro kan je (vaak veel) voordeliger in binnen- en buitenland bellen en smssen EN continue en onbeperkt naar alle Nederlandse vaste lijnen volledig gratis bellen. Dat beltegoed moet je geloof ik in een half jaar gebruiken.
Per provider zijn die regels ook wel weer verschillend en de tarieven ook. Maar je kunt bijv. voor een cent of iets meer naar VS bellen etc. En in Nederland voor 4 cent smssen. Dus dat beltegoed komt ook op.

Ik bel en sms veel, heb het allergoedkoopste T-Mobile abonnement, maar maak sinds ik deze dingen heb mijn beltegoed niet eens voor de helft op!!

Soms werkt het updaten van de lijst van Viber niet goed. In dat geval kan je je iPhone opnieuw opstarten of de app deleten en opnieuw downloaden. Het is een bug die soms voorkomt en die ze nog moeten herstellen.

goeie tip gelijk uitproberen.

Hallo allemaal,

Weet iemand hier hoe het zit met de kosten/problemen die je gaat krijgen als je via 3G belt met een programma als viber, aangezien dit volgens de algemene voorwaarden van de meeste providers niet toegestaan is (VOIP bellen via 3G)?

hoe zit als jij belt via viber naar iemand die viber heeft maar niet "online" is via 3g of Wifi, betaal je dan de prijs van je normaal telefoongesprek?

@Hillyhill & Stavros

Ja, gratis bellen via 3G is mogelijk via Viber. Zie ook het artikel http://www.iphoneclub.nl/97404/viber-iphone-app-gratis-bellen-met-nieuwe-skype-concurrent/

Hier staat een uitgebreide uitleg over Viber.

@Julian

Ik snap dat het mogelijk is, maar ik vraag me af of het ook 'legaal' is. Dit aangezien viber volgens mij gewoon een VOIP dienst is en dit niet toegestaan wordt via 3G netwerken van volgens mij alle providers.

[quote=hillyhill url=http://www.onemorething.nl/community/topic/volledig-overal-gratis-bellen-tussen-iphones#post-2120082 time=1292226646]@Julian

Ik snap dat het mogelijk is, maar ik vraag me af of het ook \'legaal\' is. Dit aangezien viber volgens mij gewoon een VOIP dienst is en dit niet toegestaan wordt via 3G netwerken van volgens mij alle providers.[/quote]

Ja dit is precies de vraag waar ik naar zocht. Helaas nog geen antwoord dus weet iemand dit? Ze kunnen toch niet "zien" dat je viber gebruikt en je dan afsluiten of een hogere rekening sturen ofzo? En ga je hiermee niet gigantisch over je datalimiet van 1 GB? Bedankt