Volume mp3'tjes verhogen

Met iTunes een cd'tje geript, maar het volume is eigenlijk een beetje te laag. Is er een programma waarmee ik het standaard volume van de mp3'tjes kan veranderen?

Het kan gewoon onder iTunes bij info van het nummer. Dan het opties tabblad kiezen en opkrikken van het volume maar.

Succes

[quote:220b07f161="ThomasL"]Het kan gewoon onder iTunes bij info van het nummer. Dan het opties tabblad kiezen en opkrikken van het volume maar.[/quote:220b07f161] Klopt, maar volgens mij heeft dit alleen effect in i-Tunes. Je kan je mp3 het beste openen in een programmaatje als sound studio, peak o.i.d., en daar dan je volume verhogen.

In de Engelse versie

onder het het tabblad Effects.
en dan kiezen voor Sound check.

[quote:a2bd7ce411="Ema(r)c"][quote:a2bd7ce411="ThomasL"]Het kan gewoon onder iTunes bij info van het nummer. Dan het opties tabblad kiezen en opkrikken van het volume maar.[/quote:a2bd7ce411] Klopt, maar volgens mij heeft dit alleen effect in i-Tunes.[/quote:a2bd7ce411]

offtopic:
Het heeft ook effect op een iPod. Zo kan je dan het afspeelvolume verhogen op een Europese iPod zonder een hack te moeten uitvoeren.

En dit is een gratis programma?

[quote:ab07fff827="moodjoo"][quote:ab07fff827="Ema(r)c"][quote:ab07fff827="ThomasL"]Het kan gewoon onder iTunes bij info van het nummer. Dan het opties tabblad kiezen en opkrikken van het volume maar.[/quote:ab07fff827] Klopt, maar volgens mij heeft dit alleen effect in i-Tunes.[/quote:ab07fff827]

offtopic:
Het heeft ook effect op een iPod. Zo kan je dan het afspeelvolume verhogen op een Europese iPod zonder een hack te moeten uitvoeren.[/quote:ab07fff827]

Dus als je alle volumes van alle nummers in iTunes opschroeft klinken ze ook harder uit je iPod?

Yep. :D

Er zijn ook programma’s die het voor je kunnen doen,
zoals “iPod Volume Booster”, die doet excact hetzelfde.

Ja, dat is een tip die ik had gelezen op iPodlounge.com. Ik pas in iTunes het volume met +40% aan en nu staat het volume op m'n iPod altijd in de helft ipv op het maximum zoals het anders nodig is om buiten iets te kunnen horen.

Ik loop hier ook tegenaan, maar dan vooral tegen het feit dat binnen playlists het volume erg uiteen loopt. Vooral in gebruik met de iPod erg lastig, want die zit meestal in mijn zak of ik ben aan het autorijden. Is daar wat aan te doen?

Je kan op je iPod geluidscontrole opzetten, zodat hij het volumeniveau van de verschillende nummers plus minus gelijk zet.

O, is dat geluidscontrole. Ik dacht dat dat een beveiliging was tegen te hard afspelen.

... dacht ik eerst ook omdat er bijna geen verschil te merken was! Lukt het bij iemand wel om alle nummers luider af te spelen!

Toch vreemd dat sommige cds zoo stil klinken na het importeren!!!