Volume muziek lager door lagere bitrate?

Vanavond op mijn iPhone 7+ ff de koptelefoon uitgeprobeerd.
Nu zal het aan mij liggen maar ik heb het idee dat de muziek toch iets lager van volume klinkt.

Kan dit? of is dit het gevolg van het lager zetten van de bitrate (128 dacht ik zo ff uit mijn hoofd) om ruimte te besparen.

P.S.
Equalizer staat uit
Volume begrenzing staat uit
Geluidscontrole staat uit

Kan ik mij niets bij voorstellen. Andere bitrate heeft in principe niets te maken met volume. Ik neem aan dat het volume gewoon te corrigeren is met de volumeknop ?! Dan zou ik me er verder niet druk over maken.

Is de koptelefoon aangesloten via het verloopje van lightning naar jack? Daar zit een piepklein DACje in met een eindversterkertje. De kwaliteit is oké, maar het vermogen is ieniemienie. Hopelijk heeft de volgende Iphone USB-C in plaats van lightning. Dan wordt het voor audiofabrikanten interessanter om hun producten aan te passen. Nu ben je nog te veel afhankelijk van de Apple/Beats prullies. Of je gaat over op Bluetooth natuurlijk.

[quote=ZCase url=http://www.onemorething.nl/community/topic/volume-muziek-lager-door-lagere-bitrate/#post-3002360 time=1475926322]Is de koptelefoon aangesloten via het verloopje van lightning naar jack? Daar zit een piepklein DACje in met een eindversterkertje. De kwaliteit is oké, maar het vermogen is ieniemienie. Hopelijk heeft de volgende Iphone USB-C in plaats van lightning. Dan wordt het voor audiofabrikanten interessanter om hun producten aan te passen. Nu ben je nog te veel afhankelijk van de Apple/Beats prullies. Of je gaat over op Bluetooth natuurlijk.

[/quote]
Nee originele koptelefoon, zonder verloopstukje