Volume naam en pad verschillen

Op een of andere manier heeft het OS onlangs een rare verandering in mijn systeem aangebracht. Ik heb al een kleine maand een externe FireWire Lacie aan mijn iBook hangen die ik voor het gemak "Opslag" heb genoemt.

Sinds een week ofzo is het pad naar deze schijf echter veranderd van “/Volumes/Opslag/” naar “/Volumes/Opslag 1/”!

Heeft iemand hier een verklaring voor? En is dit weer terug te zetten, opzich maakt het niet zoveel uit, maar het zijn gewoon van die kleine details waar ik me nogal snel aan kan ergeren…

Als je schijf op je bureaublad hebt staan kun je daar de naam veranderen, anders met schijfhulpprogramma. Hoe het komt weet ik niet, normaal zet de Finder een getalletje achter de naam als je iets twee keer copieert of download bijvoorbeeld, maar dat lijkt me met een schijf niet te kunnen.

Het probleem is nu juist dat de volumenaam op het bureablad nog gewoon "Opslag" is gebleven. Alleen het pad heeft opeens die spatie 1 erbij gekregen...

Heb het nog altijd niet voor elkaar gekregen...

Wanneer ik de volumenaam verander naar bijvoorbeeld “Bestanden” dan wordt het pad gewoon mooi “Volumes/Bestanden”

Maar als ik het dan weer terugverander naar “Opslag” wordt het pad weer “Volumes/Opslag 1”!!!

Niet dat het een groot probleem is ofzo, maar ik zou toch wel graag willen weten hoe dit kan en of dit ongedaan te maken is.

Heel vaag…

Niemand enig idee?