Volume naam

Ik heb een externe HD opgedeeld in 2 partities:

Media 01
Media 02

Ik heb een bestand in mijn prullenbak staan van ongv. 3 GB en die ruimte heb ik inmidels nodig. Ik krijg als gewone user geen toegang tot deze bestanden in de prullenbak. (BatChmod al geprobeerd) Verder diverse truckjes zoals beschreven op de diverse fora. I heb dit probleem 1x eerder gahad en toen bleek een bepaald deel van de Trash op een andere HD te staan. Dus heb ik als root ingelogt en de Trash op die schijf weggepleurt. - en Klaar. Momenteel is het zo dat ik niet m.b.v. van de terminal naar mijn externe HD kan omdat ik zo stom bengeweest om spaties in de naam van het volume te zetten. Wanneer ik van dir verander en de naam van het volume in geen krijg ik:

too many arguments

Heeft iemand sugesties? naam vernanderen van de partitie? kan dat zonder de partitie te legen? is er een andere mogelijkheid?

Let me know!

Thanx

Om te veranderen van dir in terminal als je een volume hebt met spaties moet je gebruik maken van ".

Dus bvb: cd “harde schijf”

Hmmm. Ga 'k 'ns proberen! Thnx

Je kan natuurlijk ook typen : cd /Volumes/M en dan een tab. Het is dan wel belangrijk dat je indien nodig de hoofdletter gebruikt.

succes,

Ewout

Het werkt! (Tuurlijk!) Nu moet ik alleen nog uitvinden op welke schijf die verdomde 3 gig staan.... Puzzel-Puzzel-Puzzel

Gelukt - Ik denk dat het FCP is die niet alles netjes achterlaat na een gestopte digitize sessie...