volumeregeling via toetsen?

het onderwerp zegt het al, weet iemand of het mogelijk is, evt. met een prg-tje, om het volume van de imac, met OSX 10.3.4, te regelen via bv. de + en - toets ipv. alleen via de muis???? heb gezocht op dit forum, maar niets hier over gevonden........ :oops: :oops:

Als je een Apple Pro keyboard hebt, zitten die toetsen gewoon op je toetsenbord, maar ik ga er maar vanuit dat je dat niet hebt.

In systeem voorkeuren onder “geluid” kan je instellen dat je een volume regelaar in je menu balk kan krijgen. Even aanvinken en voila!

Op mijn Apple toetsenbord zitten rechtsboven 3 volumeknoppen, harder, zachter en mute. weet niet of dat bij de laatste exemplaren ook zo is.

Die mogelijkheid zit toch op je toetsenbord?

Mischien vind je Synergy iets: http://synergy.wincent.com/

gr.Sid

∴ NA-NIL-IN ∴

ik heb een standaard keyboard, dus geen extra toetsen.... verder natuurlijk de regelaar al wel in de menubalk, maar die wil ik juist met toetsen bedienen!! zo ook de geluidregelaars in bv. quicktime en/of Itunes, of welk programma dan ook!! vooral tijdens het spelen van een spel, of een beeldvullend draaiende aplicatie zou dit errg makkelijk zijn. zit er in OSX geen toets of toetscominatie hiervoor?? zou bv. ook onder de niet gebruikte functietoetsen kunnen, toch? ik ben benieuwd.....

de standaard keyboards die je de afgelopen 3 jaar bij een mac krijgt hebben toetsen om het volume te regelen, en omdat je nergens aan geeft dat je een ouder toetsenbord hebt ontstaat er verwarring, omdat hier ook veel mensen zitten die nog niet langer als 3 jaar met de mac werken.

okee, bovenstaand geeft het al aan, ik heb dus een standaard oud (4 jaar) keyboard, zwart en "klein" formaat.... nrrmt niet weg dat mijn vraag er nog steeds staat, wie heeft antwoord????

∴ NA-NIL-IN ∴

zeker, als je weet welke toetsen je moet toewijzen, toch?!?!?!?! :sealed: :sealed:

kheb zelf een pro'tje in gebruik om iTunes te besturen terwijl het op de achtergrond draait: SizzlingKeys (http://yellowmug.com/sk4it/ ). Daarbij kun je ook instellen dat je het volume met toetsen kunt regelen. Is voor mij niet nodig omdat ik die knoppen al op mijn toetsenbord heb, maar handig bij zo'n oud tstnbrd. Of het ook buiten iTunes werkt weet ik niet.

inderdaad het soort progje wat ik zoek, alleen........ dit prg. werkt alleen met Itunes, nog sterker (wel goed geschreven trouwens) als ik in een ander progr. zoals Pinball de het volume wil regelen met dit progr. en de toetsen, dan wordt automatisch Itunes al gestart :D

maar goed, mijn “simpele” vraag staat dus nog steeds open, ik ben toch niet de enige die zo een makkelijke feature zoekt, of ben ik diegene die als enigste nog een standaard klein toetsenbord heeft in nederland??? :roll: