volumetoetsen en eject-knop werken niet meer

Sinds een paar dagen werken de 4 toetsen rechts bovenaan op mijn toetsenbord niet meer (volume stiller, luider, mute en eject).

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Het gaat om een imac G4 met OS10.4.6.

Even opnieuw inpluggen? Dat werkte bij mij wel :)

Neen jammer, ik krijg geen leven meer in de vier vermaledijde toetsen. dat wordt een nieuw toetsenbord vrees ik. :(

Probeer eens in een andere gebruiker of het daar wel werkt...

Heb je een aparte partitie of externe schijf of andere Mac? Test je toetsenbord dan eens op die andere Mac of op een ander systeem of installeer een klein systeempje op die andere partitie of externe schijf en test of 'ie het daar wel doet… :expressionless:

Hallo, voor bovenstaand probleem ooit al een oplossing gevonden?

Heb n.l. hier een nieuwe intel-Mac staan met precies het zelfde probleem.

Zou graag vernemen hoe dit p te lossen.

[quote:7d0c1f7452="Zodiack"]Hallo, voor bovenstaand probleem ooit al een oplossing gevonden?

Heb n.l. hier een nieuwe intel-Mac staan met precies het zelfde probleem.

Zou graag vernemen hoe dit p te lossen.[/quote:7d0c1f7452]

dan moet het bij jou geen probleem zijn… nieuwe mac dus nieuw toetsenbord. niet goed? garantie

Ja tuurlijk effe omruilen, heel simpel. Maar het gaat er mij om: Is het niet softwarematig? Ik ging er in 1e instantie vanuit dat het iets was in de systeemvoorkeuren.

Staat in Systeem Voorkeuren, bij Internationaal de Input op Nederlands?

Staat er in Systeem Voorkeuren bij Toetsenbord nog iets anders raars? MIsschien iets aangevinkt dat niet moet zijn aangevinkt, of iets niet aangevinkt dat wel moet zijn aangevinkt?

Bij mij is het probleem vanzelf verdwenen. Ik heb tientallen keren de USB-aansluiting van het toetsenbord geprobeerd op verschillende USB-poorten, zonder resultaat. Maar na een paar maanden werkten alle toetsen plots weer, zonder duidelijke aanleiding. Strange...

:? Valt te proberen: gewoon enkele maanden wachten en probleem is opgelost. Maar als de oplossing niet echt gevonden is, lijkt de kans me dan ook erg groot dat ie weer terugkomt. T'is niet echt een methode.

Intussen aan een andere Mac gehangen: zelfde probleem dus hardwarematig. Toetsenbord is inmiddels retour, nou effe wachten op een andere.