Voor de switchers: OS X (Jaguar) Filmpjes...

Hallo...

Heb hier 55 filmpjes op de computer staan, die allemaal over OS X gaan en hoe het werkt. Zijn wel allemaal in het Engels!

Je mag ze downloaden op:

213.84.194.94
User: mac
Pass: osx

[b:3ea76ebdf6]LET OP![/b:3ea76ebdf6] Dit adres is gewoon mijn laptop en zal deze tot morgen vroeg 6:00 aan laten voor iedereen die het maar wil downloaden. Daarna gaat de computer uit. Dus mocht iemand webspace hebben (ongeveer 55MB) om het aan te bieden… dan graag! :slight_smile:

Veel plezier met de filmpjes!

[b:3ea76ebdf6]P.s. om verbinding te kunnen maken, heb je active mode nodig! Dat wil zeggen dat poort 21 open moet staan voor je FTP programma![/b:3ea76ebdf6]

Zitten er copyrights op de filmpjes? Als ze van VTC en Lynda.com zijn mag je ze zeker niet openbaar maken, hoe tof dit ook voor switchers mag zijn.

Oei... geen idee, om eerlijk te zijn. Heb ze een week geleden ergens gedownload.

[b:aebb7320d2]Update[/b:aebb7320d2] Nee, die sites waren het niet, waar ze vandaan komen.

Ok.... Account is afgesloten...

Maar voor die personen die de fimpjes zelf willen bekijken/downloaden:

Zoek even in google http://www.google.nl/search?hl=nl&q=os+x+movies&btnG=Google+zoeken&meta= en daar staan de filmpjes tussen voor die mensen die ze willen bekijken! :wink: :smiley:

Ik zie zo 1 2 3 geen copyrights.... ik denk dat het beter is om de mensen zelf naar die link te sturen en niet zelf de movies te hosten.... just in case :wink:

Zeer uitgebreide en waardevolle link! De filmpjes komen van Apple zelf. OS10.2 voor het onderwijs bevatte deze filmpjes.

Iemand enig idee hoe ik deze filmpjes op windows machine kan downloaden..?

Het zijn gewoon quicktime filmpjes. Die moeten het ook op een PC goed doen. Je kan ze downloaden door de rechter muisknop in te houden en 'save target as' te kiezen.

Als ik dat doe krijg ik dus een "quicktime" menu. Als ik dan op save as source of save as quicktime movie klik vraagt i me weer om pro :?

(edit: zat net in de bron te neuzen en kwam niet verder dan src="…/QT/MacOSX/Aqua/finder.mov" iemand de gehele link kunnen achterhalen misschien?)

Erg nuttig die filmpjes, vooral voor de beginner zoals ik. Bedankt voor de tip

[quote:f56c391a85="JM-Y"]Als ik dat doe krijg ik dus een "quicktime" menu. Als ik dan op save as source of save as quicktime movie klik vraagt i me weer om pro :?

(edit: zat net in de bron te neuzen en kwam niet verder dan src="…/QT/MacOSX/Aqua/finder.mov" iemand de gehele link kunnen achterhalen misschien?)[/quote:f56c391a85]

Stel je zit op www.domein.nl/directory/filmpjes.html , dan staat die link op:
www.domein.nl/QT/MacOSX/Aqua/finder.mov

…/ betekent een directory terug.

Ok dan.. weet ik dat ook weer :) Bedankt!

[quote:9c2b170318="MacBjorn"]Ik zie zo 1 2 3 geen copyrights.... ik denk dat het beter is om de mensen zelf naar die link te sturen en niet zelf de movies te hosten.... just in case :wink:

Zeer uitgebreide en waardevolle link! De filmpjes komen van Apple zelf. OS10.2 voor het onderwijs bevatte deze filmpjes.[/quote:9c2b170318]

Ja, had de link ook al maar geplaatst. :slight_smile:

Vond het zelf wel interessante filmpjes… Heb ze allemaal inmiddels bekeken en hebben toch wel handige tips er in zitten.