Voor de zekerheid; vraagje over Leopard en CS3 [opgelost]

Voor de zekerheid toch maar even navragen: ik wil graag Leopard installeren op m'n MacPro. Ik werk nu veel met Adobe CS3, Cinema 4d en ProTools. Als het goed is kunnen als die programma's werken met Leopard, maar ik ben toch een beetje huiverig. Mijn idee is om Leopard over Tiger te gooien (dus geen clean install), want anders moet ik al die software ook weer opnieuw installeren samen met alle plugins.

Is het nou zo dat bijvoorbeeld CS3 e.d. automatisch naar updates gaat zoeken na installatie van Leopard?

Als het goed is zou CS3 moeten kunnen werken onder leopard, ik heb echter erg veel problemen gehad met indesign cs3 onder leopard.

Hier staat de faq over leopard die adobe heeft gemaakt; http://www.adobe.com/support/products/pdfs/leopardsupport.pdf. Overigens zegt dit nog niks, want in die faq staat dat indesign wordt ondersteunt maar ik heb indesign cs3 nooit aan de praat kunnen krijgen onder leopard.

Nou heel CS3 werkt als een zonnetje onder Leopard hoor!

[quote:ef4a7afd2f="Renzsz"]Nou heel CS3 werkt als een zonnetje onder Leopard hoor![/quote:ef4a7afd2f]

Dan had ik blijkbaar pech, overigens moet ik er wel bij zeggen dat ik het al weer een tijdje geleden heb gebruikt (indesign) en toen was leopard pas net uit en had het nog versie nummer 10.5.0, misschien dat dat iets uitmaakt?

CS3 en C4D werken bij mij zonder problemen op Leopard.

Ok, bedankt voor de reacties. Was vooral ook benieuwd naar C4D, omdat er 'ooit' problemen waren met renderen onder Leopard... Maar dat is volgens mij al van een tijdje terug.

[quote:9c1abe9f05="BBB"]Mijn idee is om Leopard over Tiger te gooien (dus geen clean install), want anders moet ik al die software ook weer opnieuw installeren samen met alle plugins.?[/quote:9c1abe9f05] Dat gaat in veel gevallen goed. Maar als op zeker wilt gaan, zou ik kiezen voor de derde optie: archive&install. Die duurt langer, maar heeft vrijwel hetzelfde resultaat als een clean install, zonder dat je alles opnieuw hoeft te installeren.

[quote:0593dac822="saewer"][quote:0593dac822="Renzsz"]Nou heel CS3 werkt als een zonnetje onder Leopard hoor![/quote:0593dac822]

Dan had ik blijkbaar pech, overigens moet ik er wel bij zeggen dat ik het al weer een tijdje geleden heb gebruikt (indesign) en toen was leopard pas net uit en had het nog versie nummer 10.5.0, misschien dat dat iets uitmaakt?[/quote:0593dac822]
Ja, dat maakt zeker uit. Nu is er 10.5.4, dus de problemen met CS3 van Apple’s kant zullen inmiddels wel opgelost zijn. Wat Adobe betreft, zorg dat je de boel update naar de laatste (meest ontwikkelde) versies.

zet achter je vraag even [opgelost]

...en kies een duidelijke topictitel... Flauw, maar als je vraag over CS3 gaat, dan is het handig om dat ook in de topictitel te verwerken... zo lossen we vragen eerder op...

Tip voor de toekomst, zullen we maar zeggen!