Voorafluistering in iTunes?

Volgend weekend ga ik op de open dagen van het Streekdierentehuis (benaming voor het Asiel/Pension alhier) de muziek verzorgen. Ik kwak daar dan gewoon mijn iBook met externe harddisk en twee versterkers neer en spelen maar.

Ik gebruik voor de output naar de vesterker mijn EdiRol aan de USB, dus ik heb mijn koptelefoon aansluiting nog vrij. Deze wil ik graag gebruiken voor voor-afluistering als ik een nummer wil draaien wat ik eigenlijk niet ken of als iemand een verzoekje heeft. Ik kan dit natuurlijk doen door met Finder dan naar de betreffende folder/file te gaan, maar is er ook een mogelijkheid (via één of andere plugin) om in iTunes een nummer wat niet aan het spelen is via een andere output af te luisteren?

Een tweede optie is namelijk het gebruik van Traktor DJ Studio Pro, maar daar heb ik niet zulke beste ervaringen mee bij “live” gebruik…

volgens mij is het onmogelijk! ik kan helemaal niet voorbeluisteren met mijn imacje, wat ik vet klote vind! heb geen geld om zo'n dingetje aan te schaffen... vind dat apple daar toch maar iets aan zou moeten doen... at koptelefoon en line out gescheiden zijn... en dat je ze appart kan gebruiken!

maar volgens mij kan je in itunes niet voorbeluisteren… maar kan het in audion niet?

[quote:419256fce6="chonazz"]maar kan het in audion niet?[/quote:419256fce6]

Ik vind Audion in de verste verte niet in de buurt komen van het gemak van iTunes. Nu maak ik een Playlist aan met een paar nummers en zet die aan het spelen. Al doende kan ik daar dan vanuit de Library nummer bijslepen die dan vanzelf in de playlist worden meegenomen. Ook het zoeken binnen iTunes op Artiest, Genre of gewoon via het zoekveld vind ik een verademing. Ik wil dus het liefst iTunes blijven gebruiken, maar het lijkt er inderdaar op dat ik daar niet in kan voorafluisteren, dus ik denk dat er niets anders op zit dan alleen voor het voorafluisteren maar gewoon een ander programma te gebruiken.

Hee iRuben,

Wat een geniaal idee zeg. Apple zou zoiets inderdaad moeten toevoegen (sory dat je hier niets aan hebt).

Groeten, Wilfred

Omdat je geen newbie bent wil ik je graag naar de zoekfunctie verwijzen :P [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=2039]hier de link[/url]. Oh kijk het is zelfs een vraag die je nog eens hebt gesteld :D

Zou je dan niet beter traktor gebruiken ipv iTunes? :wink:

Hahahaha lol! :)

[quote:3b2669ab7d=“iRuben”]Een tweede optie is namelijk het gebruik van Traktor DJ Studio Pro, maar daar heb ik niet zulke beste ervaringen mee bij “live” gebruik…[/quote:3b2669ab7d]

Wat gaat er trouwens mis bij ‘Live’ gebruik?

Traktor DJ bleek na aanschaf DE miskoop te zijn voor mijn Mac. Native Instrument beloofd veel dingen die gewoon NIET WAAR zijn. Zoals support voor meedere geluidskaarten. Ik heb dus een iBook (met geluidskaar) en een Edirol (2e geluidskaar). Werkt dus niet. Het is OF het één, OF het ander. Inmiddels werkt dit wel na een update, maar Traktor crasht nu NOG vaker dat voorheen. Bovendien is er ABSOLUUT GEEN enkele samenwerking met iTunes, zoals ze zo vrolijk blaten op hun site. Het ENIGE dat Traktor kan doen is de iTunes playlist importeren. Daarna is het over. Nieuwe nummer erbij in iTunes? Dan opnieuw alles importeren en al je wijzigingen in Traktor weer kwijtraken.

Zo zijn er een heleboel zaken die niet kloppen met wat ze beloven, maar het meest irritante is de ongelofelijke traagheid bij een playlist van 10.000 nummers, het op de meest onverwachte momenten crashed, slechte support voor nieuwe ID3 tags (MP3 tjes spelen op halve snelheid en zouden volgens Traktor maar 10 seconden duren) totaal geen support voor AAC (inmiddels mijn halve collectie) en een vreselijk onduidelijke interface.

In de forums van Traktor klaagt iedereen over deze punten en ze doen er geen ruk aan, wat dat betreft luisteren ze ook absoluut niet naar hun gebruikers.

Maar het mag dus duidelijk zijn dat ik in een live situatie absoluut geen programma kan gebruiken dat zomaar kan crashen, ZEKER niet als het daarna 7 minuten (!!!) kost om het weer op te starten omdat ik nou toevallig een tamelijk grote playlist heb. Als ik dat allemaal op de koop moet nemen alleen voor die voorafluistering, dan gebruik ik toch maar liever gewoon iTunes en luister ik wel voor via Finder en Quicktime.

Daarnaast is Traktor natuurlijk echt gericht op DJ werk, dus “platen” inmixen etc. Wat ik van het weekend ga doen is meer “ala radio”, dus gewoon leuke liedjes achter elkaar spelen met enige overlapping, waarvoor de crossfade van iTunes prima volstaat.