Voorbeeldmuziek diavoorstelling uitzetten

Hoe kan ik de voorbeeldmuziek uitzetten die door iPhoto automatisch onder een nieuwe diavoorstelling wordt geplakt. Ik weet dat dat kan nadat je een diavoorstelling hebt aangemaakt. Maar kan het er ook voor. Ik schrik me namelijk elke keer weer rot als dat irritante muziekje door mijn speakers knalt. (Wat moeten de buren wel niet denken?)

Ongetwijfeld loopt hier al een draadje over, maar die kon ik met voor de handliggende zoektermen niet vinden.

Dank.

aan de rechterkant kun je dat volgens mij ergens uitzetten. Anders bij de voorkeuren

Sorry voor het vage antwoord, maar ik zit hier op een pc(School hè?) dus heb m’n compje ff niet bij de hand.

Volgens mij kun je dat niet instellen. Na het maken van de dia voorstelling moet je altijd de muziek zelf instellen. Vervelend, maar ach...

hij kan uit. je kunt zelfs een ander muziekje instellen. ik weet alleen ff niet waar, maar hte kan wel.

Ik heb de oplossing zelf al gevonden!

In de pakketinhoud van iPhoto kan je de muziekjes vinden. Daar kan je ze verwijderen. Wel geeft iPhoto hierna bij het afspelen van de diavoorstelling aan dat de muziek niet kan worden gevonden. Maar je kan de diavoorstelling wel zonder muziek afspelen.

Door het liedje te vervangen door een leeg mp3bestand (met dezelfde naam), kan je dit natuurlijk oplossen.

Ach ja, zo zijn er diverse mogelijkheden. Iemand anders nog het zelfde bereikt via een andere weg?

Ik ben ook nieuwsgierig of het mogelijk is je eigen muziekkeuze onder de diapresentatie te zetten.

Je kan de standaard muziek dus verwijderen, maar ook vervangen door je eigen muziek. Gewoon bestandje droppen in de map Muzic in de pakketinhoud van iPhoto en de naam vervangen door: "Jesu, Joy Of Man's Desiring.mp3". (oude bstand wel even verwijderen.)

Hopen dat ze dit in iLife 06 wat toegankelijker hebben gemaakt.

BTW: Heeft er iemand nog een mp3tje zonder geluid (Garageband is nl. verwijderd). Dan zet ik die er in.

In iPhoto 4 kun je de muziek gewoon aan en uitzetten in de settings voor je slideshow. Ik zal even kijken hoe dat met iPhoto 5 zit.

Ik heb de iPhoto 6. Heb gekeken in de pakketinhoud, maar in geen velden of wegen de map "muzic' te bekennen. Zoek het eventueel dan wel later uit. het heeft geen haast.

Die 11 voorbeeld-deuntjes in iPhoto 6 staan hiero:

/Applications/iPhoto.app/Contents/Resources/Music/

Voor de overige deuntjes leest iPhoto je iTunes Library. Is deze Library groot (bij mij 161 GB, 29809 items) dan gaat dit inlezen heel traag - zelfs op een Power Mac G5 van 2 x 2 GHz.

error,

Bedankt! Heb inmiddels ook al aanwijzingen gevonden in de help-functie. Komt er grof gezegd op neer dat je een bepaalde volgorde aan moet houden bij het openen van de iLife componenten( waaronder dus iTunes)

uhhhh, klik op 'diavoorstelling' klik vervolgens op 'muziek' , klik het vinkje voor "speel muziek af tijdens diavoorstelling' uit. Klaar!

Of selekteer daar ook het nummetje dat je erbij wilt hebben gedraaid....