Voorbijflitsende vreemde schermen bij start-up

Beetje vreemde vraag.

Tijdens het opstarten van mijn Powerbook flitsen er na het grijze scherm en het ronddraaiende iccontje in een sneltreinvaart wat vreemde schermen (het gaat te snel om ze goed te zien )voorbij voordat ik mijn standaard desktop te zien krijg.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Verder werkt mijn computer prima … maar het is niet zoals het hoort lijkt mij … :?

Kan zijn dat ie het netwerk afzoekt om te kijken vanaf welke locatie hij mischien nog meer kan opstarten dan aleen de macintosh hd, die ie uiteindelijk dus niet vind en dus gewoon opstart vanaf de hd als dit het geval is dan krijg je namelijk heel snel een grijs scherm te zien met een klein blauw mapje waarin een paar knipperende figuurtjes staan...

Zie je tekst langskomen? Of zie je wat anders?

Heb ik af en toe ook. Bij mij zijn het volgens mij vensters die ik nog had openstaan voor mn herstart.

nee er staat geen tekst op .. schermen met gekleurde strepen . half blauwe schermen ect ... En ik sluit altijd keurig af .....

Lijkt me tijd om te kijken of je er van af komt met [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20070]Onyx[/url] of vergelijkbaar onderhoudstooltje.

zijn dat niet de normale opstartschermen die je vertellen wat de voortgang is van het opstarten van osx! blauwscherm met daarin het witteblokje met de aquastrepen dat je verteld dat de firewall gestart is webserver etc.

daan.

Ja een scherm heeft aquastrepen .. en eentje half blauw .. het is net alsof hij snel die schermen afgaat ...

is me nooit eerder opgevallen nml

dank deskman .. zal onyx eens proberen ...

dan heb je waarschijnlijk weinig services aanstaan, gok ik zo!

daan.

hoe bedoel je ?

webserver, fileserver etc...

daan.