Voordeel iPod Composiet AV kabel?

Ey, nu met de firmware update van de Nano de video-out optie helemaal vrij gekomen is, kan je dus met een iPod AV kabel je Nano aan je tv hangen. Deze kabel is 19 euro. Nu zie ik in de store dat er ook een composiet AV kabel is. Nu heb ik een HD TV met een composiet ingang en ik vroeg me dus af wat het voordeel is van deze veel duurdere kabel. Bij de Store staat dat de Nano met deze kabel op een resolutie draait van 480p. Geeft dit duidelijk een veel betere kwaliteit op de tv en is dit echt die 31 euro meer waard? Ik heb vooral nu wat videoclips van Youtube op mijn Nano staan, sommige waar de kwaliteit niet heel top van is maar wel goed genoeg voor het scherm van de Nano. Als ik een film van goede kwaliteit op de Nano zet kan ik deze dan in betere kwaliteit afspelen op mijn tv dan met de gewone AV kabel?

De Ipod Av kabel gaat in de hoofdtelefoon uitgang van de ipod

De composiet av kabel gaat in de dock connector, deze kabel heeft als extra een USB aansluiting voor de voeding en connectie tussen pc, en vermoedelijk wordt er ook nog een lichtnet adapter bijgeleverd.

De beeldkwaliteit is in beide gevallen het zelfde, is namelijk beide composiet.

Verder is er ook nog een component kabel te koop, deze geeft wel een beter beeld, met name in de kleur scheiding.

Is het zeker dat de AV kabel nog met de nieuwe Nano (en ook de classic) werkt? Want als je in de store een van de twee selecteert is nergens de AV kabel te vinden. Alleen de nieuwe kabels met dockconnector, waar ook meteen weer een adapter bij zit. Kost ook maar 30 euro extra. Leuk voor de mensen die al een adapter hebben!

Dat wil ik ook wel weten.

De berichten spreken elkaar een beetje tegen.

Zit er nu wel of geen video-out op de hoofdtelefoon-uitgang van de nieuwe iPods?

Overigens was het - i.i.g. bij de vorige iPods - zo dat Apple gewoon de kleuren heeft gewisseld van de aansluitingen, waardoor het net leek of een standaard AV-kabel niet werkte.
Sloot je vervolgens geel aan op rood en rood op wit (o.i.d.), dan werkt alles perfect.

Op de derde gen Nano zit gewoon een tv-out optie bij extra's. Die kan je met de nieuwe update gewoon op aan zetten. Ik bedoelde eigenlijk de Component kabel. Er staat gewoon bij dat deze werkt voor de nieuwe Nano. Maar die component kabel geeft dus gewoon een veel beter resultaat dan de gewone kabel en is dus die extra 31 euro waard? Dan ga ik die binnenkort even halen :) Is toch wel lekker om gewoon wat filmpjes op zak te hebben en die gewoon bij vrienden aan de tv te hangen. Scheelt weer een stapeltje dvd's meenemen ;)

Als je gewoon bij vrienden de filmpjes wil kunnen inpluggen adviseer ik je een composiet kabel, rgb is zonder extra scart verloop niet voor elke tv weggelegt.

[quote:f22cb70f8e="KarelWillem"]....Zit er nu wel of geen video-out op de hoofdtelefoon-uitgang van de nieuwe iPods?...[/quote:f22cb70f8e]

Kan iemand hier uitsluitsel over geven? :?

[quote:3623423627="KarelWillem"][quote:3623423627="KarelWillem"]....Zit er nu wel of geen video-out op de hoofdtelefoon-uitgang van de nieuwe iPods?...[/quote:3623423627]

Kan iemand hier uitsluitsel over geven? :?[/quote:3623423627]

Net even getest.

iPod nano geupdate, aangesloten met Apple’s AV Cable op de minijack uitgang van de nano, alleen geluid. Met dezelfde kabel op de line uit van een Universal dock, en dan daarin de nano : beeld en geluid.

Dus: geen video-out op de hoofdtelefoon-uitgang van de nano.

oeps. dubbel gepost

Nee, helaas werkt dat niet meer.

Dat betekent dus per definitie voorlopig dure Apple-kabels aanschaffen.
Jammer.

edit:

Oké. Ik zit nu in de shop van Apple te neuzen.

Bij de ‘component’-kabel staat dat hij geschikt is voor de iPod touch.

Bij de ‘compositie’-versie staat niets.

Ik zou een composite moeten hebben, maar weet dus niet of deze voor de touch geschikt is.
Apple is weer lekker duidelijk op dat punt. Weet iemand dat?