Voordelen van dvdrecorder tov Mac

Beste collega's,

Omdat ik altijd wel op een probleem stuit bij het schrijven naar een dvd speel ik met het idee om mij vooralsnog toch maar een dvdrecorder aan te schaffen. Dit heb ik vorig jaar bewust niet gedaan omdat ik op de aanschaf van mijn huidige nieuwe iMac met dvdbrander stond.

Wie kan er mij de voordelen geven van een dvdrecorder in vergelijking met de dvdbrander in mijn iMac ?

Ik heb Final Cut Express, DVDBackup, DVD2ONEX en Toast 6 maar toch stuit ik her en der op allerhande probleempjes waardoor ik steeds vast kom te staan. Ondertussen raakt mijn harde schijf vol omdat ik niet op tijd al mijn films kan wegschrijven.

Later wil ik ook nog een hele reeks videobanden overzetten op dvd. Ik heb “horen zeggen” dat je dat beter met een standalone dvdrecorder doet en niet met de Mac.

U ziet, tal van dingetjes die mijn dvdleven er op het ogenblik niet makkelijker op maken (ik weet het, het is een luxeprobleem) maar toch wil ik verder met mijn dvdopnames.

Wie geeft er mij eens de voordelen van de aanschaf van een dvdrecorder ?

Bedankt voor jullie medewerking.

QSD

Een van de nadelen is dat je met een dvd-recorder geen eigen menu's kunt maken zoals dat met dvd studio of idvd wel gaat.

Ook kun je geen data backups erop maken.

Het werkt volgens mij gewoon dat je een video signaal naar die dvd-brander stuurt en die real-time opneemt. Het heeft dus niets te maken met videobestanden, maar echt met video!

dvd's kopieren zal niet gaan op een stand alone dvdbrander (recorder), video's opnemen gaat wel makelijker, mits je een videorecorder hebt, op elkaaar aansluiten, leeg dvdtje erin, band erin op play drukken (vcr) en dan op record van de brander. dan een paar uur wachten. (toto de band aafgelopen is.

Hoeveel kan er dan op die DVD? 1 uur maximaal? En is dat een standaard kwaliteit? Want de brander weet niet hoe groot het bestand is lijkt mij.

Ik heb een Philips DVD R 75. Daarmee kan je tot 6 uur op een DVd+r/W wegschrijven. Zelf vindt ik de kwaliteit t/m 3 uur goed. Daarna wordt het minder. Verder een perfecte machine. Ook als je van tv opneemt ik de kwaliteit (hangt natuurlijk van het signaal af) heel goed. En mijn mac leest het DVD+RW formaat dus kan ook op de mac terugkijken /schrijven of kopieren naar een DVD-R

ik denk dat in jouw geval het een mooie aanvulling is van je bestaande uitrusting, zeker aan de huidige prijzen van goede DVD recorders 1- je kunt 'm uitteraard gebruiken om gewone TV programma's op te nemen, later te bekijken en weer af te vegen (afhankelijk van het type: DVD-Ram of DVD-RW of +RW) 2) films opnemen om te bewaren op DVD-R of +R gaat ook, maar dan heb je de reklame er ook bij tijdens de reklame kune je wel snel voorwaarts gaan dan kun je natuurlijk ook het systeem gebruiken in samenwerking met je Mac zoals reeds eerder besproken; in tegenstelling met sommige uitspraken hier, kun je de DVD Recorder wel precies programmeren zodat die en wel bepaalde duur opneemt en dit optimaal verdeelt over de ganse schijf (FR mode bij Panasonic); 1 uur mode (XR) is zg de beste, maar niet aan te raden omdat veel stand alone spelers hier niet mee overweg kunnen 2 uur mode is haast niet te onderscheiden van XR FR voor langere opnames (+2 tot 3 uur): komt overeen met een (goede) opnamle op een VHS band

1. in de duurdere klasse van DVD recorders heb je zowel de DVD opname/speler als een harde schijf; dit is vrij ideaal om TV programmas op te nemen en te bewaren: opnemen in goede kwaliteit op de harde schijf, reklame enz… eruit en dan wegschrijven naar een DVD-R ( dit gaat versneld)