Voorkeur Email adres in mail

Ik heb werk op mn Apple Mini met mail van Apple , ik heb daar 3 accounts waar ik alles op ontvang .
Wil ik een mail versturen dan wordt standaard een mail account gebruikt die ik liever niet al standaard gebruik , hoe kan ik als ik een mail wil versturen er voor zorgen dat een ander mail account als standaard wordt gebruikt ?

Ga in Apple Mail naar ‘Voorkeuren’ > ‘Nieuw’ en kies daaronder de gewenste optie in het keuzemenu bij ‘Verstuur nieuwe berichten via’.

THx , het werkt .

Dat was wel een heel moeilijke… :angel:

Bedankt voor je zinvolle bijdrage (n)

Sorry voor de opmerking. Ik begrijp het: je betaalt een godsvermogen om hier op het forum geholpen te worden, en dan wil je wel als een klant behandeld worden. :evil:

:angel:

Beste mensen,
Ik zit met hetzelfde probleem maar werk op een macbook. Ik krijg het niet voor elkaar om een voorkeurs account in te stellen. veel van mijn zakelijke mails gaan automatisch de deur uit met mijn ‘marktplaats’ gmail account. heeft iemand een tip voor de mac? Bedankt!

… want ik denk dat bovenstaande uitleg voor een apple-mini niet geldt voor mijn mac? of heb ik het mis?
Bedankt!

MacBook of Mac mini maakt - uiteraard - niet uit. Het systeem is immers hetzelfde.

Ikzelf heb me.com bovenaan staan, en daar op aangegeven dat uitgaande mail met me.com wordt verstuurd.

Drie keer raden welk account Mail als voorkeur pakt. Juist… NIET me.com.

Ojee. het werkt dus niet…

Ik heb in mijn lijstje het gmail adres bovenaan staan. maar wet ook niet hoe ik dit lager in de rij kan krijgen. Moet ik hem dan gewoon verwijderen en opnieuw invoeren?

Zjoske, het staat toch nog steeds op dezelfde plek?

‘Mail’ -> ‘Voorkeuren’ -> ‘Nieuw’ -> ‘Verstuur nieuwe berichten via:’. Zie je die optie wel of niet?

McPim, nee ik zie nergens ‘nieuw’ staan. of moet ik gewoon op het plusje klikken onderaan de balk met accounts?

Het 6e tabje in de voorkeuren heet ‘Nieuw’ (of ‘Composing’ in de UK versie)… Je moet niet in het tabje ‘Accounts’ zijn.

hebben we het wel over hetzelfde tabje?

Nee, andere versie. Maar wel het 6e tabje! ‘Opstellen’ dus…

Jaaaa! Ik denk dat het gelukt is! Grote dank!
:!:

Phieuw… MacOS Sierra maakt meer kapot dan je lief is :lol: Dit gold t/m El Capitan.

‘Opstellen’ i.d.d. :slight_smile:

Enfin, opgelost. (y)

(y

(y)