Momenteel ben ik een aantal oude documenten aan het restylen en dat doe ik in QuarkXPress 8. Af en toe komt er een schaduwtje in voor en dat wil ik dan ook vernieuwen zodat ik van al die oude losse shadow-tiffjes afkom. Helaas moet ik de instelling van de schaduw elke keer handmatig instellen zoals getoond op bijgevoegd screenshot. Is er een optie in Quark waardoor deze instelling standaard op de hier getoonde kan worden gezet?
Hopelijk is er nog iemand die weet wat QuarkXpress is -sterker nog- iemand die er nog mee werkt en er voor uit durft te komen. :lol:
maar weet ik toevallig dat je niet telkens het wijzigvenster hoeft op te roepen.
Dat kan ook met het vernieuwde parameterpalet .
Deze kun je instellen dat het op het gekozen tabblad kan bljiven staan of meeveranderd met je geselecteerde kaders (tekst/anders).
Ik zou de eerste versie kiezen, dat vind ik (in kwark7) persoonlijk het gebruiksvriendelijkst.
Wellicht is in Q8 het stijlenpalet wat minder destructief als in Q7
Dan zou je daar een slagschaduwstijl in kunnen aanmaken en overal op toepassen.
In Q7 neemt ie dan helaas ook alle afmetingen en kleuren van je kaders mee… dat is dan weer een “beetje” waardeloos
Hopsa bedankt. Via parameters gaat het inderdaad wat sneller, maar ik moet nog steeds opnieuw de waarden instellen. Ik hoop nog op een oplossing, want het gaat om een paar honderd aanpassingen.
Volgens mij kan je alle dingen in 1x selecteren waar een schaduw achter zit en die dan aan of uit vinken met de parameters
Zo niet, dan zal je het toch allemaal één voor één moeten doen