Voorkomen van spam

Hallo mensen,

Weet een van jullie misschien hoe ik kan voorkomen dat een email bericht dat ik verstuurd aan 30.000 mensen (nieuwsbrief) als spam wordt gezien?

Waar letten de meeste spam filters op?

Niet, dat kun je niet voorkomen. Waarom wil je trouwens voorkomen dat je als spammert gezien wordt? Gaje spam versturen...

Het gaat om een niewsbrief waarvoor mensen zich hebben opgegeven, maar die wordt direct weggegooid omdat sommige mensen een spam filter hebben, en dus de belangrijke informatie niet aankomt.

Dat moeten die mensen dan oplossen, je moet iig zorgen dat je naar het mailadres stuurt wat ze opgegeven hebben. Eerste waar spamsoftware naar kijkt of het wel het daadwerkelijke adres is gemailed en niet naar een gebruikersgroep@blaataap.com ofzo.... Verder in plaintext mailen, dat wil ook helpen. Jij kunt daar niets aan verandere verder, ze moeten zelf jou mailadres 'whitelisten'.

haha net alsof spammers erbij zetten dat ze spam versturen lol :D :wink:

Wat is whitelisten en hoe doe je dat precies?

:?

Die mensen die die mail van jou ontvangen moeten een regel maken dat ze altijd mail van jou willen ontvangen. Dan worden er namelijk geen spamregels toegepast op je mail en zullen ze je mail ook gewoon normaal ontvangen. Het is gewoon een uitzondering maken voor het adres waarvan jij mailt.

Veel spam wordt herkend aan bepaalde eigenschappen en gegevens.

Zorg voor een werkend replyadres in je mail, gebruik ook een werkend to-adres (jezelf) en zorg dat de andere adressen niet zichtbaar zijn. Geef het een fatsoenlijke titel mee (niet met xxxxxxx dit moet je lezen xxxxxx)

Gebruik je er speciale software voor?? Een eigen mailserver?? Ik weet dat sommige providers de deur dichthouden voor meer dan 5000 dezelfde mailtjes via je gewone mailaccount verzonden…

Mocht je dan nog bang zijn dat je ontvangers het als spam zien, zet dan in ieder geval in de eerste regel hoe je aan het adres bent gekomen en hoe ze zich af kunnen melden.

Is het een oud bestand waar je uit mailt, stuur dan op zijn minst eerst een aankondiging in plain text. Anders krijg je minstens 9000 mailtjes in je box terug die niet aangekomen zijn. HTML-mail wordt dan vaak als attachment bijgevoegd. Dat verstopt in ieder geval je eigen mailverkeer behoorlijk!

Bedankt, voor jullie tips.

Weet een van jullie waar ik een lijst met de meest voorkomende spam woorden kan vinden? Wel nederlandse woorden graag, want engelse heb ik al genoeg.

Thx