Voorvertoning opent opeens niks meer [OPGELOST]

Uhh, sja...zoals 't er staat in de titel!

Ik wilde een pdf-je openen en er gebeurde niks, nou ja, voorvertoning verscheen wel in m’n dock, maar voor de rest gebeurde er niks.
Als ik nu voorvertoning open en op ‘Archief’ klik en dan alleen maar met m’n muis per ongeluk over ‘Open recente bestanden’ ga dan verschijnt er zo’n laden wieltje in beeld en dan blijft ie hangen en moet ik 'm met ‘Forceer stop’ stoppen.

Hoe los ik dit nu op?

Alvast bedankt, Lauren.

Heb je al een keer herstart?

Bor, door pré-pubertjes als jij zijn hier al een aantal mensen verdwenen; ik heb nu een aantal recente postings van jou gelezen die weinig tot helemaal niks, nada toevoegen aan de oplossing. Dus houd je een beetje in!

Lauwie, het lijkt me een ‘corrupt’ pdf bestand. Hoe gaat het als Voorvertoning uitstaat en je bv een jpg opent met een dubbelklik? (Als je jpg openen met Voorv. niet hebt veranderd van de default.)
Je kunt even het voorkeursbestand com.apple.Preview.plist weggooien uit Thuismap/Bibliotheek/Preferences.

Bedankt voor je reactie Oppie, maar jpg's opent ie ook niet en die com.apple.Preview.plist staat nergens bij m'n preferences :?

Andere suggesties…iemand?

Voorvertoning werkt nog steeds niet en ik heb 't toch echt nodig, kan echt niemand anders mij helpen?

[quote:e58ec4edf4="Lauwie"]Bedankt voor je reactie Oppie, maar jpg's opent ie ook niet en die com.apple.Preview.plist staat nergens bij m'n preferences :?

Andere suggesties…iemand?[/quote:e58ec4edf4]

Eerst beter zoeken naar je prefs

user/Library/Preferences/com.apple.Preview.plist

(zie oppie voor NL)

[quote:85045a9808="sally"][quote:85045a9808="Lauwie"]Bedankt voor je reactie Oppie, maar jpg's opent ie ook niet en die com.apple.Preview.plist staat nergens bij m'n preferences :?

Andere suggesties…iemand?[/quote:85045a9808]

Eerst beter zoeken naar je prefs

user/Library/Preferences/com.apple.Preview.plist

(zie oppie voor NL)[/quote:85045a9808]

Zei ik niet dat die file nergens bij m’n preferences staat?!

Het ligt meer voor de hand dat men in de verkeerde voorkeuren-map kijkt (HD/ library) omdat het bijzonder onwaarschijnlijk is dat Preview (voorvertoning) nooit een voorkeuren-bestandje zou hebben geproduceerd.

Ok. sorry dat ik zo gepikeerd reageerde. Waarom zijn er dan twee preferences mappen? En waarom werkte m'n voorvertoning altijd goed, toen opeens niet meer en nu ik dat bestandje heb weggegooid doet ie 't weer? (ik weet 't veel vragen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig!)

Lauren.

Je hebt systeemwijde voorkeuren en persoonlijke voorkeuren. Het genoemde bestandje wordt elke keer als je een programma gebruikt bijgewerkt. Zo dat je programma er de volgende keer weer net zo uit ziet als de laatste keer dat je het gebruikte (en weet waar je recente bestanden staan etc) Als je programma crasht kan er iets mis gaan met je voorkeuren bestand. Weggooien wil dan wel eens helpen. Je programma gaat terug naar een "default state" en maakt meteen bij het opstarten een vers voorkeurenbestandje aan.

Goed werk Sally! :wink: