Ik dacht met een herinstallatie van Lion enkele probleempjes op te lossen.
Maar na het opnieuw installeren van Lion werkt de voorvertoning nog steeds niet. Ik krijg deze melding:
Ik heb het met verschillende screenshots en JPEG bestanden geprobeerd.
Ook heb ik bij het openen van iPhoto steeds de melding:
[img]/uploads/community/5a30964c985b5a0ba771d6b9bc0b3cf8fb48dfcf_0.png[/img]
Schijf herstellen en permissie herstellen vanaf de C-schijf geeft geen oplossing.
Kan er iets mis zijn in het OS en moet ik wellicht SL + Lion opnieuw installeren?
Rechtstreeks Lion mag ook hoor vanuit je Recovery console (opstarten met Alt-toets ingedrukt) en daar kiezen voor het opnieuw installeren van het OS, dan voert hij een "Archive and Install" uit waardoor je niets hoeft terug te zetten.
Is het probleem daarna nog niet opgelost, dan kun je altijd nog "schoon" beginnen.
Wilde mijn database binnen iPhoto bijwerken en nu kan ik helemaal niet meer bij de foto's
Na dit 2x opnieuw te hebben opgestart kreeg ik steeds (na 15 min.) de melding dat er een onverwachte fout in iPhoto is opgetreden.
Zelfs als ik via TM de foto's wil terugzetten krijg ik allemaal meldingen dat ik geen bevoegdheden heb en eerst overal waar nodig de beveiliging moet verwijderen.....
Ik kan nu ook met mijn beheerdersaccount niet meer bij de foto's in iPhoto!!!
Als het probleem er niet is in de andere user (finderwise) dan zit het probleem daar dus in, ik zou een schone install plaatsen (dus harddisk formatteren met schijfhulpprogramma voordat je gaat installeren) en dan je data handmatig terug zetten.
Het zou best wel eens een gemeenschappelijke oorzaak kunnen hebben... Bijvoorbeeld dat de framework die Voorvertoning ook de previews van iPhoto opent... In dat geval doen ze het beiden niet. Maar Voorvertoning vervangen gaat dat niet oplossen, een Archive & Install zou een optie kunnen zijn.
Heb je de iPhoto library al eens geprobeerd te openen op een andere Mac ?
Ik kon de library niet benaderen vanaf een andere Mac.
De map was grijs en bleek gewoon leeg te zijn, ook op mijn originele iMac!!
Heb nu via TM de library teruggezet. Ik ben nu ongeveer weer op het niveau van mijn eerste mail.
Wel is het zo dat, als ik de melding van iPhoto gewoon cancel, ik gewoon de foto library krijg.
Hoe ik een nieuw beheerders-account aanmaak (toen werkte Voorvertoning tenminste weer) weet ik wel, maar hoe verwijder ik de oude (- klikken werkt niet)?
Maar ja, ik moet dan wel weer alles opnieuw gaan invullen.....
NB. Tot mijn stomme verbazing is hij nu een TM-backup aan het maken van mijn hele schijf!!????
Mijn trouwe iMac begint volgens mij een eigen leven te leiden, want op de TM-schijf blijken ineens alle updates van eergisteren en eerder verdwenen.
[img]/uploads/community/d2bd3c8e12fe12254bf3dc44372c94018331ddbd_0.png[/img]
Lion heb ik al een keer opnieuw geïnstalleerd, gaf geen enkele verbetering. Een clean install is wel veel werk, maar ja als dat moet..... dan moet het maar, kan tenslotte veel Progs en Gebruikers terugzetten vanuit TM, toch?
Na heel veel "geknutsel" lijkt alles in TM weer te werken, ....... behalve dat ik nog steeds "Voorvertonen" niet kan gebruiken en bij het openen van iPhoto nog steeds de melding krijg, die ik dan maar gewoon cancel.
Heb dus nu maar aangegeven dat PDF en JPG bestanden voortaan maar met Adobe Acrobat moeten worden geopend.
Blijft toch een vreemd probleem... ik hoop dat iemand me nog een oplossing kan bieden...
Kopieerde het prog Voorvertoning van mijn mac mini (Lion) naar mijn iMac (Lion).
Krijg ook dan nog dezelfde foutmelding, het ligt dus (waarschijnlijk) niet aan Voorvertoning zelf!
Maar waar aan dan wel....ppffff?
Zou ik deze probleemloos kunnen verwijderen: HD/USER/Library/Preferences:
De kans is groot dat het probleem wordt veroorzaakt door corrupte files in je thuismap. Zelfs herfomatteren plus een clean install kan dat niet verhelpen wanneer je dan alles weer terugzet vanaf TM.
Het lijkt me beter om eerst eens na te gaan wat de [b]oorzaak[/b] van die "enkele probleempjes" uit je eerste post zou kunnen zijn. Wat waren die probleempjes? Heb je misschien zitten klooien in je iPhoto map? Kijk ook eens in je Console.app (staat in de hulpprogramma's map) of er een crashlog te vinden is voor Preview of iPhoto. Daar staat vaak hulpvolle info in.
Kan me niet herinneren iets geks gedaan te hebben, alleen heb ik een keer met Drives Genius 3 een defragmentatie gedaan.
Bedoel je met console report dit: