Voorvertoning

Telkens als ik een bestand wil openen via voorvertoning, loopt voorvertoning vast. Aangezien ik mijn laptop wou oprommel, komt dit zeer ongelegen.. Kan iemand me helpen? Mvg

Elk bestand??

Ja, vanaf het moment dat ik eender welk bestand dubbel aanklik, of openen met voorvertoning, dan slaagt voorvertoning vast.. Als ik dus met rechtermuisknop op het icoon op het balkje ga staan, krijg ik programma reageert niet.. en dat al vanaf het moment dat ik iets aanklik, dus maw ik zie nog niet eens de afbeelding :s Dus ik veronderstel programma beschadigt ofzo (ookal zou ik niet weten hoe dat kan..)

-Heb je in andere programmas ook last van problemen? -Heb je bevoegdheden hersteld?

Als bevoegdhedenherstellen het niet oplost, kun je via de mac os x install cd/dvd voorvertoning opnieuw installeren.
Download daartoe eerst pacifist (gebruik de trial) http://www.charlessoft.com/ . Stop je eerste OS X install cd/dvd erin. Start Pacifist en klik op Open Apple Install Packages. Als hij alles gevonden heeft klik je op find en zoek op Preview daar staat dan Preview.app. Klik erop en klik op install en je hebt een verse voorvertoning.

Of gooi eerst de voorkeuren weg. Aardige kans dat daar iets scheef zit.