Vorig systeem

Nadat ik op een nogal onbenullige en radicale manier mijn fonts uit de bibliotheek had gedelete, wilde mijn G5 niet meer opstartten. Eigenlijk wel logisch :-) Nu heb ik een nieuw systeem heb geinstalleerd, heb ik een map "vorig systeem 1". Kan ik daar de lettertypes weer in terugplaatsten en em vervolgens weer als systeem gebruiken en zo ja hoe doe je dat?

Voor zover ik weet moet je de folder Fonts uit je nieuwe jouwHD:systeem:Bibliotheek kopieren naar je oude jouwHD:Systeem:Bibliotheek

Hier staan de lettertypes die door je systeem gebruikt worden. Andere extra lettertypes kun je in jouwHD:Bibliotheek:Fonts zetten (beschikbaar voor meerdere gebruikers) of in
jouwHD:jenaam:bibliotheek:Fonts voor een enkele gebruiker.

Nee, de map vorig systeem kun je niet meer gebruiken om van op te starten. Die wordt puur aangemaakt om bestanden die je eventueel nog zou kunnen gebruiken in je nieuwe systeem te laten staan.

Je hebt een clean install uitgevoerd. De bedoeling is, dat je het nieuwe systeem opnieuw inricht en daar dus ook al je fonts in beheert en, als het allemaal goed werkt, het oude systeem wegknikkert.

Maar eerst nog kijken of je dingen uit je vorige systeem kunt hergebruiken. Denk bijvoorbeeld aan preference files, of regelpanelen, of ... Dan pas weggooien.