Vormgeven van een widget

Hallo,

Aan de hand van een psd template wil een ik widget vormgeven (niet de inhoud).
Ik loop alleen vast bij de layer: ‘Inner Shadow/ Hightlight’. Als ik de layer bekijk zoals die is dan zijn er geen styles op toegepast zoals b.v. ‘Icon Background’. Hoe maak ik een layer die de eigenschappen (inner shadow/ highlight) bezit zoals in de template?
[img:e76f156ad9]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=9044[/img:e76f156ad9]
Dit is de .psd template.

ik kan de RAR niet openen, krijg garbage tekst. maar klik eens op de driehoekjes naast het "layer style" symbooltje (de ƒ) om te zien wat er voor layer styles zijn toegepast.

raar layer palet trouwens, ziet er bij mij heel anders uit :evil:

haha is da windows?:P

geeft niet, heb ik ook !NOG! gaat snel verandering in komen 8)

Ik snap niet juist wat je bedoelt maar dubbel klikken op een layer en je krijgt de blending opties dan kan jezelf kiezen wat je er van maakt.

Misschien moet ik het anders uitleggen :) ;

De layer (Inner Schadow/ Highlight) bezit geen layer styles. Ik vraag me nu af of ik die inner shadows en highlight zelf moet creeeren. Zo ja, hoe kan ik dit het beste doen, zodat het resultaat als in de template is.

[img:80629a0baf]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=9050[/img:80629a0baf]

da's heel simpel kies (in Photoshop) onder het layersmenu>Layer Style (en dan het effect wat je wilt)

je kunt een Layer Style ook kopieren door hem te optie-slepen van de ene laag naar de andere.

Het verwarrende is misschien dat de naam van de layer bijna het zelfde is als layerstyles die je erop kunt toepassen.

Deze layer bezit alleen de shadows en highlights zonder het object zelf. Als ik ergens een layer style op toe pas dan moet het object zelf in die layer staan, wat in de template niet het geval is.

Mijn vraag kan dan ook beter zijn: hoe creeer ik… ipv hoe pas ik een layer style toe :slight_smile:
(en wanneer ik wel styles toepas dan kom ik tot ‘inner shadow’, highlight bestaat niet)

t lijk me eerder op een drop shadow dan inner shadow

Als op een Layer Style " de optie 'make layers' toepast, krijg je van die lagen met alleen het effect.. en een blendmode..