VPC 6.0 print niet

Ik heb VPC 6.0 en HP PSC 1210. Ik heb alles geinstalleerd (CD die bij printer was geleverd). Maar als ik een printopdracht geef, krijg ik hem te zien en staat er 'printing' maar de printer doet niets. De opdrachten laten zich ook niet deleten. De printer is in de preferences van VPC 'enabled', dus daar kan het ook niet aan liggen.

Wat kan er aan de hand zijn?

(als ik overigens een printopdracht in word geef staat er bij status van de printer; ‘niet actief’. Maar als ik dan kijk in de printervoorkeuren staat er wel dat 'ie actief is)

Dan moet je driver in Windoos installeren

[quote:82c01d5cd2="H@roldBeer"]Dan moet je driver in Windoos installeren[/quote:82c01d5cd2]

Als je daarmee bedoelt dat ik de printer ook nog eens in de windows omgeving moet installeren; dat heb ik dus al gedaan en de windows-omgeving geeft ook aan dat de installatie geslaagd is en de printer wordt weergegeven, enz…

Mischien dat ze het [url=http://www.helpmij.nl/]hier[/url] weten....

Het zou moeten werken door de printer in Windows te installeren. Maar er is ook de mogelijkheid om te printen via je Mac. Heb je dat ook geprobeerd? Dan maak je een geëmuleerde nieuwe printer aan. De kwaliteit is wel minder dan wanneer je vanuit Windows print. Er is een uitgebreid help-topic over in VPC 6 (onder het Helpmenu rechtstreeks op te roepen). Daarin staat o.a.:

[i:997959a3d8]When in doubt, Microsoft recommends that you first try USB printing to see if it meets your printing needs, and then try Networked or Emulated printing if it does not.[/i:997959a3d8]

Om te printen via je Mac moet je wel de printer in Windows uitschakelen:

[i:997959a3d8]Open the USB Settings panel for your PC. If USB is enabled, make sure that the check the box next to your printer in the list of USB devices is not checked.[/i:997959a3d8]

Klinkt erg logisch toch? Het blijft Microsoft tenslotte (stoppen met start-menu, printen doe je door de printer niet te selecteren). :stuck_out_tongue:

En je moet dan een virtuele printer aanmaken, bijv. Mac Printer (Inkjet). Als driver moet je dan Epson AP-3260 ESC/P2 driver kiezen, ook al heb je een HP-printer.

Ik zou zeggen: lees de Printer help van VPC eens goed door. Daar staat veel in.

Succes!

Tja ik heb dat help-topic juist al helemaal doorgespit, meerdere keren, en om allerlei redenen gekozen voor de optie om gewoon via USB te printen vanuit Windows.

Waar het me vooral om gaat is dat ik wil weten waarom de printopdrachten gewoon blijven staan en de printer niet reageert. Er moet toch vast wel iemand op dit forum zijn die dat ook al eens heeft meegemaakt?

Hm, dat zou je zeggen ja. Maar als je de Help goed leest, dan zie je dat MS er zelf ook rekening mee houdt dat niet alle printers goed werken rechtstreeks vanuit Windows. Dus misschien is jouw printer er daar één van.

Ik heb dit trouwens inderdaad meegemaakt met een Epson 740. Maar dat was in VPC 4, een heel andere tijd. Het was ook een specifiek probleem van Epson volgens mij. Toen moest ik alle geïnstalleerde bestanden van de printer eerst eruit halen voor ik via de Mac kon printen.

Of gewoon een 386 ernaast zetten om dat hele grote bedrijf tte plezieren....