VPC 6.1

Ik had het kunnen weten he, MS komt er met zijn poten aan en het werkt weeral niet meer. Enkele dagen geleden installeerde ik de VPC update 6.1 Maar bij het opstarten liep het al mis, ik diende het serienummer in te voeren, maar deze werd niet bewaard. Het pijltje om vereder te gaan blijft grijs en de enige mogelijkheid is de installatie af te breken. Dan komt er een keurige melding dat Windows niet kan opstarten omdat de toegangscode niet is bewaard, maar start dan gewoon verder op. Verder werkt dan alles prima hoor, ik dien enkel elke keer bij het opstarten opnieuw het sn in te voeren en vervolgens weer af te breken. Ik heb ook op mijn werk de installatie uitgevoerd, met hetzelfde resultaat. Heeft iemand een zelfde probleem, of beter nog een oplossing?

Het is #$@#@#$ niet te geloven!!! Je hebt helemaal gelijk. Microsoft moet zonodig weer met zijn kut-tengels aan een goed product komen en het is meteen totaal verkloot!!!

Ik had toevallig net die update erop gezet, maar nog niet getest, dus dacht het ook maar even te doen.

Start mijn virtuele PC ineens zomaar full-screen op op mijn tweede scherm (nooit eerder gedaan), krijg een wazige Windows foutmelding dat ik een profiel moet kiezen. Kies de enige optie die er is (waarom moet ik dan gvd KIEZEN!!) en krijg meteen een kernal-panic voor mijn kiezen. iBook crasht gewoon! :cry: Grote upload die gaande was afgebroken, Poisoned downloads afgebroken, CD-tje dan aan het rippen was kan ik opnieuw gaan doen, alle ongelezen berichten in het forum kwijt (als gelezen bestempelt)…

MICROSOFT BEDANKT!!!

Ik probeer het zo nog wel een keer, maar ik denk dat ik het er maar af flikker en opnieuw installeer tot de laatste update van toen het nog Connectix was.

Deze update laat ik even links liggen. Na mijn memoryupgrade naar 1,2Gb is VPC op de grens van werkbaar, en heb geen zin in een update die alleen maar aan rebranding en s/n checking doet. Ik wacht intussen in veel spanning af wanneer RealPC weer uitkomt met een nieuwe versie.

[quote:b97e3d39f8="CubeOwner"]Deze update laat ik even links liggen...[/quote:b97e3d39f8]

Lijkt me heel verstandig! :smiley: Ik voel me best wel ernstig genaaid (en het was niet eens lekker). Stap je na jaren over op Mac omdat je Microsoft beu bent, moet je echter nog wat Windows troep draaien dus koop je een keertje braaf een stukje software (omdat ik het nergens anders kon vinden :-P) en dan neemt Microsoft de zooi over om het weer eens ouderwets te kunnen verkloten. 't Is niet eerlijk!!! :x

[quote:0e474ad69f="Dirkje"]Enkele dagen geleden installeerde ik de VPC update 6.1 Maar bij het opstarten liep het al mis, ik diende het serienummer in te voeren, maar deze werd niet bewaard. Het pijltje om vereder te gaan blijft grijs en de enige mogelijkheid is de installatie af te breken. [...]Heeft iemand een zelfde probleem, of beter nog een oplossing?[/quote:0e474ad69f]

Het kan helpen bij ‘Organization’ ook iets in te vullen,zelfs een spatie kan genoeg zijn. Zonder ‘tekst’ daar blijft continue-pijltje grijs
Controleer ook goed of je serienummer wel juist is ingevuld. Een cijfer of letter te veel (!!) maakt het continue-pijltje grijs.
Hoop dat het helpt! :slight_smile:

Inmiddels heb ik het dan wel aan de praat gekregen... en wel op de bekende Microsoft methode... gewoon alles maar weer een keer opnieuw vanaf het begin installeren...

Toch blijft het klote nu weer een Microsoft product op mijn iBookje te hebben… :x

>Maar bij het opstarten liep het al mis, ik diende het serienummer in te voeren, maar deze werd niet bewaard. Het pijltje om vereder te gaan blijft grijs en de enige mogelijkheid is de installatie af te breken.

Dit gebeurt alleen als je een illegaal serienummer invoert! Niet bij een serienummer dat je netjes hebt gekocht!

[quote:d7f86d7402="Macteach"]Dit gebeurt alleen als je een illegaal serienummer invoert! Niet bij een serienummer dat je netjes hebt gekocht![/quote:d7f86d7402]

Ik wilde al zeggen; ik heb er geen last van gehad. Maar VPC is dan ook één van de niet zovele pakketjes die ik netjes aangeschaft heb. :smiley:

Inmiddels loopt het trouwens redelijk, ook na de Microsoft update. Heb zelfs het idee dat het wat sneller is geworden, maar dat kan natuurlijk ook suggestie zijn…

[quote:fb165079e3="Macteach"]>Maar bij het opstarten liep het al mis, ik diende het serienummer in te voeren, maar deze werd niet bewaard. Het pijltje om vereder te gaan blijft grijs en de enige mogelijkheid is de installatie af te breken.

Dit gebeurt alleen als je een illegaal serienummer invoert! Niet bij een serienummer dat je netjes hebt gekocht![/quote:fb165079e3]

Dat is BULL natuurlijk. MS zou niet de eerste en enige zijn die niet-werkende serienummers verspreidt.
Ik geloof dat de laatste release van Quark bijvoorbeeld ook een serialprobleem had.
Ik vindt het dan ook ‘niet gepast’ MacTeach dat je andere forumgebruikers impliciet van piraterij beticht, zonder dat ook maar enigszins te kunnen staven.

Apollo,

helaas, toch is het zo: enkel de serienummers die vrij op het net te vinden zijn voor VPC werken niet in 6.1, ‘echte’ nummers dus gewoon wel…

Dank je Apollo, het gaat hier trouwens over het serienummer dat bij de 6.0 update bij was, en toen werkte het wel.

[quote:2e816968f5="Macteach"]Apollo,

helaas, toch is het zo: enkel de serienummers die vrij op het net te vinden zijn voor VPC werken niet in 6.1, ‘echte’ nummers dus gewoon wel…[/quote:2e816968f5]

Hier moet ik je dan toch uit een droom helpen, vrees ik.
Die serienummers die op het internet en in ‘de verschillende nieuwsgroepen’ circuleren zijn ook gewoon ‘echte’ serienummers. Ze zijn alleen gestolen, of gedeeld … maar dat is maar net hoe je tegen dingen aankijkt.
Iedere software-ontwikkelaar probeert in zijn programma’s middelen te bouwen om die geroofde serials niet-werkend te maken. Logisch lijkt me en vandaar ook dat een deel van die nummers niet meer werkt. En ook ontwikkelaars maken fouten met hun beveiliging, dus een niet werkend serienummer kan technisch gewoon een codeerfoutje zijn.

Maar een werkend serienummer voor VPC 6.1 is ‘out there’ en waarschijnlijk wel meer dan en één ook … en het zijn echte, officiële serials.
Jammer, maar waar :?

Klopt, ik had dit geintje met Toast 5.2.1

• ik had goed serienummer, toch krijg ik de melding dat nummer niet klopt,dus ik de helpdesk gemaild, krijg ik een mailtje terug dat ik achter het serienummer een spatie moet typen, anders werkt het nummer niet…

je zal het maar niet weten, ben je eerlijk bezig, werkt het nog niet…!

Macteach,

Door iemand inderdaad gratuit te beschuldigen, met de uitleg die je eraan geeft, heb je eigenlijk enkel en alleen jezelf ‘blootgegeven’ als piraat.

Ik zou bijgod niet weten waar ik op internet moet zoeken achter serial numbers. Het interesseert me dan ook geen …

Om het even waar je werkt of wat je als werk doet, je wordt er graag voor betaald. Iemand anders ook.

Switchen naar Apple heeft dus ook zijn nadelen.

Davedive

P.S. het is natuurlijk wel zo dat MS uitzonderlijke hoge prijzen vraagt voor de geleverde kwaliteit, maar dan moet je ze daarvoor niet gaan stelen, wees een beetje inventief, zoek alternatieven, of koop enkel het hoogstnodige.

Je moest eens weten hoeveel mensen hier maar wat aan limewiëren.