VPC 6, hoezo sneller?

Zijn er medemaccers, die ook VPC 6.01 veel trager vinden dan versie 5? Het nieuwe pakket suggereert tot 25% meer snelheid, maar het tegendeel blijkt waar. Ik ben weer terug gegaan naar VPC 5.02. Daar draait Win 2000 goed op.

Iemand een betere ervaring?
:evil:

Je bent niet de enige, bekijk deze link eens:

http://www.macwindows.com/

stukje eruit:

" am running VPC 6.0.1 on a Blue and White G3 upgraded to a 500 G4 with 1 GB of RAM. The performance of VPC 5 was just acceptable under OS 9 with Windows 98SE and unacceptable with Windows 2000 PRO. It was unusable under OS X 10.2.3
The upgrade to VPC 6.0.1 has made a marginal difference under OS X. I use VPC primarily to check web code in Internet Explorer on Windows and to access my companies VPN from home. The VPN is painfully slow, even with my DSL connection. This certainly has not improved from VPC 5 to 6.
For me, the single advantage of VPC is that I can run multiple copies of Windows with different versions of IE on each. There is no substitute for this function other than owning several PCs. Something that I am not inclined to do."

Ik gebruik ook VPC 6.01 en ik ervaar wel een lichte snelheids verbetering, VPC 5 was echter zo traag dat ook VPC 6.01 niet vooruit te branden is. Ik kan iedereen die nog in het bezit is van versie 4.02 onder OS 9 te behouden omdat deze veel sneller is.

Onder OS X werkt VPC alleen op een G4 behoorlijk. Voor incidenteel gebruik (een keer per week Girotel bijhouden en heel af en toe een niet Mac-vriendelijke website bekijken) is het op mijn iMac G3 DV aanvaardbaar, maar meer ook niet.

Godzijdank hebben ze VPC 6 op de markt gebracht. Deeltje 5 draaide voor geen meter, maar met versie 6 i.c.m. Windows 2000 daait als een zonnetje onder MacOS X. Eindelijk KaZaA-en in een venster (anders vind ik het te eng worden...)

....mijn ervaring is dat VPC 5.0.4 strak draait onder OSX, maar idd zelfs strakker onder OS9....

Maar als je OSX draait, dan lijkt het me nogal onhandig om weer te rebooten om alleen maar VPC te draaien in OS 9. Of zitten hier dan nog hardcore OS 9 gebruikers?

Jawel :lol: OS9 is OK :lol:

sommige progs draaien gewoon (nog) niet onder X,
en op m’n werk hebben we een ProTools-geluidsstudio
die onder 9 draait

(nou hebben ze ProToolsX ook weer uitgesteld wegens bugs :x )

[quote:a82d7db21c="lampje"] (nou hebben ze ProToolsX ook weer uitgesteld wegens bugs :x )[/quote:a82d7db21c]

Nou ja, in elk geval hebben ze het niet mét die bugs gereleased!

:lol: :lol: :lol: