VPC 7.0.1

:cry: Iemand ervaring met VPC 7.0.1.

Bij mij is het “stront”-traag. Zelfs trager als VPC 6.

Imac 800Mhz; 768MB Ram; OS 10.3

VPC disk op aparte partititie

ik gebruik geen VPC.

ook al gebruiken al me vrienden enzo een windhoos.
ook werken alle cd’ss van school met een winddoos.

het zal wel handig zijn voor bepaalde bestanden. maar verder…:confused:

Bij mij is de 7 alleen , zoals je zegt, stront-traag als je de XP er op zet. Maar met de '98 is hij beduidend sneller dan de VPC 6. Het hangt er dus volgens mij vanaf wat je er op hebt staan.

Windows 2000 is zoizo de maximale besturingsysteem die je soepel wil werken met VPC. Windows XP heeft ongelofelijk veel rekenkracht nodig van de processor. Zo zie je dat OS X lekker soepel is :P

Bij mij werkt het ook sneller als je er Windows 98 i.p.v. XP op zet (op mijn PowerMac G5). Bij mij lijkt sowieso alles sneller aangezien ik nog VPC 3.0 gewend ben, wat liep op mijn oude iMac G3 300 MHz.

Ook bij VPC is en blijft het; hoe meer RAM hoe beter en ook de snelheid van je Mac is natuurlijk van belang. Op mijn G4 1,5 GHz PowerBook met 1 GB RAM loopt zelfs XP 'redelijk' binnen VPC, er is op een normale manier te werken met Office en dat soort dingen, maar spelletjes lopen beter op een eerdere versie als Windows 98. Ik heb zelfs Windows Server 2003 Small Business Server er op draaien met een Exchange Server erin, maar die heeft hééél lang nodig om op te starten. Als het eenmaal loopt is er wel mee te 'werken'. Met 'werken' bedoel ik dan dat het ideaal is om testjes te doen voordat ik de echte server op het werk ga herconfigureren, maar voor het echte werk blijft VPC natuurlijk niet geschikt.

Nu is dat natuurlijk ook de hele ‘clou’ van VPC. Je moet het gewoon niet gebruiken voor ‘echt werk’. Ben je van mening dat je echt serieus Wintendo software dagelijks nodig hebt voor serieus werk, dan moet je gewoon een Wintendo doos aanschaffen.

Ook de schijf heeft trouwens behoorlijk invloed op de snelheid van het geheel. Ik heb een aantal installaties van virtuele machines op een externe LaCie drive gezet, dat loopt alweer een stukje sneller dan op de PowerBook zelf, waarschijnlijk ook omdat de virtuele harddisk dan niet meer dezelfde is als de harddisk waar VPC zelf op werkt.

[quote:17eb94cfd9="H@roldBeer"]Windows 2000 is zoizo de maximale besturingsysteem die je soepel wil werken met VPC. Windows XP heeft ongelofelijk veel rekenkracht nodig van de processor. Zo zie je dat OS X lekker soepel is :P[/quote:17eb94cfd9]

:mrgreen: Ik heb W2k geinstalleerd en het werkt redelijk.