VPC 7 & Win95

Ik heb net Virtual Pc 7 geinstalleerd (heb de cd geleend van een vriend.)

windows is nog niet geinstalleerd want ik wil geen windows xp er op.
ik vroeg me af of ik windows 95 - 98SE kon installeren met office 95 - 97 of mss 2000.

kan mn mac 1.8 dual G5 - 1gig Ram dit aan ?
nou wat zal de snelheid zijn? als ik 95 zou nemen, zou ik dan mss de snelheid van een P2 kunnen halen?

én dan nog een probleempje…
om windows te kunnen draajen heb ik eerst msdos nodig, hoe installeer ik dit?

dit is allemaal voor mn pa, hij doet zijn oude laptop weg en gaat een vaio laptop kopen, maar nu zit ie even zonder…
maar als het allemaal niet meer nodig is en hij zn laptop heeft zou ik alles er gewoon op willen laten staan en het gebruiken voor suppr oude games zoals worms 2 en een paar van de eerste 3d spelletjes die je vroeger kon spelen in msdos. (een vriend van me speel die dingen op een pentium 1 100mhz) én ik hou van de sfeer van de oude software :slight_smile:
Ik ga mss een 2e hands apple laptop komen, ik weet nog niet… met mac os 8 ofzo :stuck_out_tongue:

Help me :smiley:

In principe is virtual PC 7 gemaakt voor Windows 2000, XP en hoger. Er zijn echter genoeg mensen die er een oudere versie op draaien, je moet er dan wel een hebben die wil installeren vanaf Bootable CD, omdat Virtual PC hier zijn installatievolume gaat zoeken. Ik zie MS DOS dus nog niet lukken, of je moet zelf een (MSDOS of FreeDOS) bootable CD in elkaar knutselen.

De snelheid van een Pentium 2 moet je zeker kunnen halen, en de meeste spelletjes die niet teveel DirectX gebruiken kunnen hiermee werken.

Alternatief zou nog de applicatie Dosbox zijn, te vinden op Sourceforge, wat een dos emulator is voor oude dos games. Draait goed op mijn PB G4 1,5.

En misschien dat je vader wel gewoon met OS X kan werken :wink:

[quote:336ac1d322="MahRain"] En misschien dat je vader wel gewoon met OS X kan werken ;-)[/quote:336ac1d322]

wil ie niet :stuck_out_tongue:

Windows 95 cd's zijn niet bootable. Dikke pech dus... :lol:

Win 95 is niet bootable, maar ik heb wel een dos boot voor je.

DUS GEEN DIKKE PECH!!

Er dos opstarten en vanuit dos win 95 installeren

Wanneer je alleen DOS hebt kun je nog geen cd's mounten om te installeren....

Ik zou als ik jou was geen enkele DOS-versie nemen, tenzij je veel verstand van al die codes hebt die je in moet voeren. Heb zo'n beetje alles op de VPC 7 geprobeerd, ME 2000, '95, 98, 98 SE , XP-home en XP Pro. De '98 SE bevalt mij het best : niet te veel toeters en bellen en tamelijk snel. De '98 liep niet lekker, moest eindeloos wachten voor hij open was. De '95 loopt met de extra's wat achter, en de XP-home loopt af na 30 dagen.[/img]

sedikit,

Op welke machine heb je VPC 7 en W 98 SE draaien?
Ik ben benieuwd of het een even soepel op een
iBook G4 1GHz met 640 MB RAM zal lopen als op een
iMac G3 DV SE met OS 9.1, 400MHz en 1GB RAM.