[VPC] Kan dit ?

Mijn keuze is gevallen op een iBook 14" 1Ghz [nieuw model]. Echter op de Hanze Hogeschool hebben ze een digitale leeromgeving. Hierbij moet je denken dat je dan zo je rooster/cijfers/programma' s en opdrachten kunt printen maar ook ophalen.

Nu heb ik een leuke oplossing gevonden in VirtualPC. Echter is dit mogelijk? Dus dat de volgende dingen gewoon kunnen:

• Netwerk met Windows computers en printers binnen VPC
  • Programma’ s gebruiken binnen VPC die op het netwerk moeten
  • Hardeschijf vergroten

De laatste omdat ik het bij iemand anders had geinstalleerd en die hardeschijf kreeg ik niet groter als 2 gb. Nu is dat wel genoeg voor Windows 2000 [777mb] en Access 2000 met die leer omgeving maar kan ik niet die hardeschijf bijvoorbeeld 8 of 10 gb maken? Want ik heb ik de nieuwe ibook een 60gb hd, en 768mb ram voor mijn VPC en andere dingen,.

[quote:7cd0ce40bc="Maximus"]Nu heb ik een leuke oplossing gevonden in VirtualPC. Echter is dit mogelijk? Dus dat de volgende dingen gewoon kunnen:

• Netwerk met Windows computers en printers binnen VPC[/quote:7cd0ce40bc]
    Yep

[quote:7cd0ce40bc]- Programma’ s gebruiken binnen VPC die op het netwerk moeten[/quote:7cd0ce40bc]
Yep

[quote:7cd0ce40bc]- Hardeschijf vergroten[/quote:7cd0ce40bc]
Volgens mij kan VPC 6 grotere harde schijven maken dan 2 Gb.

Nadeel van VPC: draait (nog steeds) niet op een G5. Ik heb wel een leuk alternatief gevonden: Remote Desktop Connection. Dit vereist wel dat er een Windoze (NT, 2kServer, of XP Pro) machine beschikbaar is waar je op mag werken…

henk

Als je VPC zo intensief van plan bent te gaan gebruiken kun je volgens mij beter nog een pc-laptop aanschaffen. VPC is enkel bedoeld voor kleine programma's die niet werken op een mac.

Overigens kun je via Panther wel gewoon in een windows-netwerkomgeving werken en zelfs printen.
Wat voor programma’s moet je gaan gebruiken waarvoor VPC nodig is?
En om de grootte van de HD van VPC te vergroten kun je het beste een dynamische image aanmaken. Hierbij kan de maximale grootte van de image groter zijn dan de beschikbare ruimte op je HD.

[quote="henkverhaar"][quote:3f7d81d4e7="Maximus"]

Nadeel van VPC: draait (nog steeds) niet op een G5. Ik heb wel een leuk alternatief gevonden: Remote Desktop Connection. Dit vereist wel dat er een Windoze (NT, 2kServer, of XP Pro) machine beschikbaar is waar je op mag werken…

henk[/quote:3f7d81d4e7]

1 - Mijn ibook is toch een G4 dus dat maakt niet uit :slight_smile:
2 - VPC is versie 6.0
3 - Mijn andere PC thuis is een WindowsXP Pro bak.

[quote:3e295727d3="Visualfreak01"]Als je VPC zo intensief van plan bent te gaan gebruiken kun je volgens mij beter nog een pc-laptop aanschaffen. VPC is enkel bedoeld voor kleine programma's die niet werken op een mac.

Overigens kun je via Panther wel gewoon in een windows-netwerkomgeving werken en zelfs printen.
Wat voor programma’s moet je gaan gebruiken waarvoor VPC nodig is?
En om de grootte van de HD van VPC te vergroten kun je het beste een dynamische image aanmaken. Hierbij kan de maximale grootte van de image groter zijn dan de beschikbare ruimte op je HD.[/quote:3e295727d3]

ik gebruik VPC alleen voor 6 maanden access en dan is het over :slight_smile:

Als het vooral om Access 2000 gaat, dan is het programma ASPMaker aan te raden. ASPMaker vind je op www.hkvstore.com/aspmaker. Dit is een programma, waarmee je van je Access-tabellen een webpagina kan maken, volledig ASP-based. Kortom: je maakt het op een Windows-bak en host het op een Windows-bak (IIS), maar je kunt het met (1 of meerdere) clients (Linux, Mac, Windows; maakt niet uit) benaderen, als er maar een browser op staat. Dit is een goede oplossing om Access-databases toch in een gecombineerde omgeving te laten functioneren (zonder dat je overigens Access nodig hebt; je hebt alleen het .mdb-bestand nodig).

Het wil dus in ieder geval. Dus ik ben gedekt voor enige problemen dat ik zou kunnen krijgen.