vpc op 350 mhz g3? werkt dat een beetje?

een vriendin van me kan een hippe clambshell ibook kopen voor 100 euro. volgens mij geen geld, maar ze moet hem wel kunnen gebruiken!

momenteel draait ze een of andere op maat gemaakte app voor haar boekhouding (winkel). zij kan dit direct richting haar boekhouder sturen die er weer mee aan de slag kan.

nu is mijn vraag of vpc een beetje werkbaar zou zijn voor haar? zoals gezegd is het een 350 mhz ibook (bondi blue?) met, volgens mij, iets van 256 mb ram.

of zijn er misschien goede alternatieven voor de boekhouding zodat ze haar boekhouder gewoon de spulletjes kan blijven sturen?! ik heb er zelf helemaal geen kaas van gegeten nl… :?

mocht het niet werken koop ik hem zelf misschien wel, 'stoch geen geld (offeh…?) :mrgreen:

alvast bedankt en zo!

Ik raad het gebruik van VPC hoe dan ook niet aan. Ik kan in jou situatie heel goed begrijpen dat je het overweegt voor je vriendin, maar ik verwacht dat het niet snel genoeg zal gaan lopen. Ik heb op mijn iBook500 met 640 MB ram al moeite om er fatsoenlijk mee aan de gang te gaan.

Overigens wel erg leuk dat je voor zo weinig geld aan zo’n iBookje kunt komen.

ah, daar was ik eigenlijk al een beetje bang voor.. het moet natuurlijk geen frustratie worden! het is juist de bedoeling om de machine achterin de winkel te zetten zodat ze eventueel daar ook aan het werk kan in een vrij kwartiertje of zo. als je dan de helft van de tijd zit te wachten schiet het niet op natuurlijk.

bedankt in ieder geval! :slight_smile:

maar ja, dan moet ik hem misschien maar nemen hè? :innocent:

Gaat het eigenlijk om een zwaar programma? Wanneer het programma niet veel voorsteld kun je natuurlijk ook nog overwegen om het tijdelijk te proberen. Zeker wanneer je toch van plan bent om de iBook aan te schaffen. Of hangt het ook van de VPC licentie af die je dan eventueel aan moet schaffen?

ja, ook een beetje van de aanschaf van vpc natuurlijk... het moet wel leuk blijven. anders kan ze misschien beter even verder kijken voor een wat recentere mac :-)

Probeer het gratis Darwine van SourceForge.net eens...

Hier op een 350 MHz G4 draait vpc 5 prima en vpc 6 traag… beiden wel op Windoos 98 overigens… zwaardere windozen adviseer ik niet…

[quote:c3358a37e5="phobia"]maar ja, dan moet ik hem misschien maar nemen hè? :innocent:[/quote:c3358a37e5] Of eeh - ik heb er ook oren naar. :P Maar da's geen zinvolle antwoord op je vraag - sorry :innocent:

Eigenlijk werkt VPC op geen een Mac "snel" De min. configuratie voor VPC 6 is ook 500Mhz. Hij gaat het wel draaien maar Internet Explorer starten word een hele zware taak!

Ik heb heel toevallig nog geen half uurtje geleden eens een Benchmark zitten draain binnen VPC om nu eens te zien hoe snel 'ie is.

Op mijn iBook G3-800 met 640 MB intern gedraagt een schone installatie van Windows 2000 SP2 zich ongeveer als een Pentium II 300 Mhz. Niet echt geweldig rap dus. :frowning: En dat is dan alleen nog maar de CPU Benchmark. De harddisk en memory benchmarks zijn zo bedroevend dat ik ze niet eens durf te plaatsen.

Niet doen dus.

Een leuk boekhoud pakket is iProfit ( www.iprofit.nl ) geschikt voor de accountant en het werkt op Mac en PC.

Virtual PC op zo’n oud bakkie is oerend traag :frowning:

ik heb haar inmiddels al verteld dat het niet zo'n héél goed idee is... :innocent:

als ik haar spreek zal ik eens vragen wat ze doet en wat er met de machine gaat gebeuren… wordt vervolgd :wink: