VPC; Shared Folders

Als ik bij mijn instellingen van m'n Windows XP drive kijk in VPC dan zie ik Shared Folders | Not Installed.

Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan installeren?

Ook vraag ik me af hoe ik met VPC ook kan internetten.

Alvast bedankt,
WebJ

Share Folder instellen:

Start je virtuele computer
Ga naar menu Drives
Selecteer Share Folder…
Maak je keuze

Internet:

Zie VPC Help/Background Topics/Networking/Internet Connections

Dus via VPC/Settings/Networking/vinkje bij Enabeld/Kies Shared Networking using Sockets als je OS X draait, voor OS 9 gebruik je Open Transport denk ik.

Ik zei; als ik daar naartoe ga dan staat er not installed.

Bij drive is Share Folder grijs en kan ik hem niet aanklikken, onder Edit Windows XP Settings staat er dus “Shared Folders” Not Installed, ik kan daar gvd niets installeren. Snap je het nu wel?

Niet vloeken Webj. Dat zet geen zoden aan de dijk. ;)

Start Windows
Zet VPC in Window Mode en niet in Full Screen
Linksonder in het VPC venster zie je icoontjes voor
HD, CD, Floppy, een mapje voor Shared Folder, Ethernet, USB, Printers en Additions
Klik op Shared Folders

Wat gebeurt nu?

Kan je geen informatie vinden in VPC Help of de VPCmanual in pdf?

Om even terug te komen op het schelden :oops:, het blijft M$ troep hè.

Ik heb even verder gezocht en ik moet van de installatie disc van Win XP extra dingen installeren voor dat.

[quote="WebJ"]Om even terug te komen op het schelden :oops:, het blijft M$ troep hè. quote] Waarom zet je het er dan op? :?

[quote="marc1966"][quote:20f2bd05a5="WebJ"]Om even terug te komen op het schelden :oops:, het blijft M$ troep hè. quote] Waarom zet je het er dan op? :?[/quote:20f2bd05a5]

1.) School…
2.) Bovendien ben ik een fan van Rollercoasters en heb gehoord dat Rollercoaster Tycoon 2 een hartstikke tof spel is, ik hoop dat het ooit nog naar de Mac komt maar gezien Zoo Tycoon, wat bijna hetzelfde is alleen met een dierentuin, naar Mac komt denk ik dat Rollercoaster ook weleens naar de mac kan komen. Bovendien kan ik er websites in testen zodat ik weet hoe bepaalde dingen in IE6 etc. overkomen.

Volgens mij heb je er de VPC additions voor nodig. Die zijn niet geïnstalleerd als je er zelf een versie windows in hebt gezet. Dat rijtje icoontjes onderin... De meest rechtse laat een (laatste) versie van VPC 'additions' vanuit VPC in je windows-versie installeren. [img:af895d88ba]http://www.noxbox.nl/files/vpc.jpg[/img:af895d88ba]

En vergeet gamen in vpc. Daar komt helemaal niets van terecht. Potje schaak moet nog kunnen, maar iets met bewegend beeld is in de praktijk onmogelijk!

Ja, ik merk het. Zelfs GTA1 draait niet op Win XP Pro.