VPN opzetten voor NOS Tour de France buitenland.

Hallo allemaal vanaf het zonnige Kreta! (35C in de schaduw)

Ik zit met een vraagje, heb mijn MacBook meegenomen naar Kreta e heb hier een internet verbinding, en zou graag dagelijks de vorderingen in de Tour de France willen volgen met Nederlands commentaar.

Als je echter op de site van de NOS de Live stream wil bekijken krijg je een melding dat je in het buitenland zit en dat je geen toegang krijgt (zal alles te maken hebben met rechten).

Het is echter wel vreselijk irritant!

Ik heb al een paar dagen lopen vechten met Proxy servers, en dat lukt in zoverre dat ik het een en ander kan zien, maar ik zit foto's te kijken omdat deze proxies te langzaam zijn.

Nu schoot mij de mogelijkheid in gedachten een VPN op te zetten met mijn iMac thuis - echter hoe werkt zoiets en hoe stel ik dat in?
Ik neem aan dat ik een VPN moet opzetten op mijn iMac en daarop in moet loggen met mijn MacBook.

Enige hulp zou ik bijzonder op prijs stellen!

gr. Moriarty

Dat gaat helaas niet lukken zonder hulp van binnen jouw eigen netwerk thuis.

Je kan vragen of diegene die de planten water geeft even logmein (logmein.com) wil installeren op je iMac, zodat je vanaf je MacBook in kan loggen op je iMac en kan kijken.

Hoe je echter het geluid zou willen horen is dan natuurlijk een ander probleem :lol:

Wellicht de radio met wereldomroep naast je?

Kortom, zoek een andere stream op het internet!

Succes,

Misschien heb je hier wat aan...
Mogelijk morgen een engelse zender bij....

[url=http://myp2p.eu/broadcast.php?matchid=121495&part=sports]MyP2P Sports Tour de France[/url]

[quote=MekMarley url=http://www.onemorething.nl/community/topic/vpn-opzetten-voor-nos-tour-de-france-buitenland#post-2250655 time=1310306599]Dat gaat helaas niet lukken zonder hulp van binnen jouw eigen netwerk thuis.

Je kan vragen of diegene die de planten water geeft even logmein (logmein.com) wil installeren op je iMac, zodat je vanaf je MacBook in kan loggen op je iMac en kan kijken.

[/quote]

Hey MekMarley, dat was de tip die ik nodig had! super bedankt :)

Logmein is geïnstalleerd en draait als een zonnetje!

Bedankt voor het goede idee.

Toch niet helemaal opgelost blijkbaar...

Het beeld werkt, maar logmein stuurt blijkbaar geen geluid mee :(

Edit: hier blijk je logmein Pro voor nodig te hebben.