Vraag: finder crashed, quicksilver ook

Sinds een paar dagen heb ik een vaag probleem. Als ik met finder naar de Applications folder ga of maar 't icoon selecteer (in de bovenliggende folder) crashed finder, start finder opnieuw op. Quicksilver stopt er spontaan na een minuutje mee zodra 't gestart is. Als ik Tomato Torrent gebruik verdwijnt mijn dock en kan ik niet meer schakelen met alt-tab, F8-12 etc.

Permissies gerepareerd, quicksilver’s bestanden allemaal weg gegooid, .DS_Store en .localized weg gehaald uit de Applications folder…
Met een nieuw account heb ik 't probleem niet!

(Tiger CD is een beetje kwijt dus niet geprobeerd om opnieuw Mac OS X te installeren)

Wat heb je er nog meer op zitten als dat Tomatenspul......??? Je zult toch echt met een schoon systeem moeten beginnen. Software van derden kan je systeem vervuilen c.q. in de war brengen of zelfs laten stoppen. Zoek dus een vriendje met een systeem cd en begin opnieuw. Daarna alleen installen wat je echt nodig hebt. Tomatenspul ruikt naar illigaliteit en das nooit goed.

[quote:577eff9e53="Turbanus"]Je zult toch echt met een schoon systeem moeten beginnen.[/quote:577eff9e53]die oplosisng had ik dus al bedacht, maar liever niet... zeker omdat blijkbaar ik 't met een ander account niet eens heb. Het over zetten van alle gegevens (mail/ical/address book/browser gegevens) vind ik een pijn in 't achterste..

[quote:577eff9e53] Software van derden kan je systeem vervuilen c.q. in de war brengen of zelfs laten stoppen.[/quote:577eff9e53] ja, en de functionaliteit geven die ik nodig heb. Dit is zoiets als “als je naar buiten gaat kan je een ongeluk krijgen”. Wat moet je dan? :stuck_out_tongue:

[quote:577eff9e53]Zoek dus een vriendje met een systeem cd en begin opnieuw.[/quote:577eff9e53] ik heb geen vriendjes (…met een Mac)
Wel twee bonnetjes als 't goed is als aanschafbewijs van Tiger, kan ik daar wat mee?

[quote:577eff9e53] Daarna alleen installen wat je echt nodig hebt.[/quote:577eff9e53]you never know until you’ve tried…

[quote:577eff9e53] Tomatenspul ruikt naar illigaliteit en das nooit goed.[/quote:577eff9e53] ik vond 't ruimen naar bandbreedte delen voor vrije goederen.
Die ‘software for starving students’
Rocketboom
Plkr
Starwrecked

Zo vier legale, mooie toepassingen van Torrents :slight_smile: