Vraag: Nu Macbook kopen of wachten?

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of het verstandig is om nu een macbook te kopen of is het beter om te wachten voor een update? en weten jullie ongeveer wanneer de update verwacht wordt?

thanks!!

Wachten....wachten....wachten... heb je hem nodig? Koop hem nu, of gebruik voor de grap (echt te grappig gewoon!) eens de zoekfunctie :)

Zoals altijd, als je hem nu echt nodig hebt, kopen..
Als je nog geen mac hebt, sowieso kopen.
Heb je al een mac, en heb je hem niet direct nodig, kan je nog altijd even wachten.

Maar volgens [url=http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook]Macrumors buyers guide[/url] komen er binnenkort updates. (september/oktober)

de vraag is nu of in september.

Thanks voor de snelle reply's.

Ik heb m niet heel hard nodig. Gebruik nog een powerbook, 5jaar oud. Werkt nog wel gewoon, maar kan m voor 500euro verkopen.
En ik wist niet precies wanneer de update zou komen. Als ik te lang wacht kan ik misschien mn pb niet meer kunnen verkopen voorhoeveel ik het nu weg kan doen. Dus vandaar...

Beste Dino84,

Maar liefst € 500,-- voor zo'n oudje? Ook al werkt 'ie nog prima, ik zou het wel weten, tenzij u afhankelijk bent van een PowerProcessor vanwege de gebruikte software. De nieuwe Apple-notebooks zijn niet zo heel lang geleden geïntroduceerd, dus een nieuwe versie zal nog wel even op zich laten wachten.
Wat u ook beslist: ik denk wel dat u verstomd zult staan van de enorme snelheidswinst van de huidige MacBooks. De verschillen ten opzichte van de G4 (en G5 in de desktops) zijn, zeker wanneer u processorintensieve software gebruikt, werkelijk enorm.
Ik wens u veel wijsheid toe.
Vriendelijke groet, Robbert

Hoi Robbert,

Ja ik denk ook dat t verstandig is om mn huidige laptop te verkopen!
thanks voor je advies :-)

Verder ben ik niet gebonden aan de ppc processor, ik gebruik m gewoon voornamelijk voor mn studie en voor films kijken en downloaden.

Ik zat eerst ook te twijfelen of ik hem zou kopen. Kon mijn iMac toen ook voor (te) veel geld verkopen. Dit heb ik gewoon gedaan en nu typ ik fijn vanaf mijn splinternieuwe MacBookje.

Mijn advies:
Powerbook voor die prijs verkopen en de huidige MacBook kopen. De updates die klaar zouden staan voor de MacBook zijn denk ik toch niet verbazingwekkend gezien de updates een tijdje geleden van de MacBook Pro's.

En wat dan nog, als er een update zou komen. Is dan de MacBook van nu ineens niet goed meer dan, Nu zijn het prachtige machines en na een update blijft het nog steeds een prachtige machine.
Nu kopen als je nu je PowerBook zo goed kan verkopen.

powerbook nog voor 500 verkopen? gelijk doen! dan kost je nieuwe macbook maar 400 euro! :D
En ik denk inderdaad niet dat de enorm veel zullen veranderen in de volgende generatie.. misschien iets sneller en wat meer ruimte etc.

Ik zit met hetzelfde dilemma; ik werk nog op een iBook. Gaat best goed, maar voor veel dingen is ie gewoon te langzaam. Ik wil dus een vervanger, en dan gaat het tussen de 13" MB en MBP.

De MBP is mooi, maar anno 2010 voor een Core2Duo machine 1150 euro neertellen vind ik van de gekke. De MB heeft een veel betere prijs-prestatie verhouding. Volgens macrumours zou de MB binnenkort een update moeten krijgen, maar dat zal wel niet zo spectaculair worden als de MB onder de specs van de MBP moet blijven.
Wellicht een paar GB erbij hier en daar, en een 2.4GHz CPU, en dat was het dan wel, verwacht ik.

Ik denk dat updates in September/Oktober wel realistisch is. De vraag is of je zolang wilt wachten.

Groeten
Bart