Vraag omtrend vreemd beperkt internet

Hallo iedereen! Ik zal heel even met de deur in huis vallen in mijn eerste post, maar ik heb (net als velen anderen) een probleem met het internet op mijn iphone. Mijn famillie woont in maastricht en als ik daar ben heb ik een uitstekende 3g verbinding, maar als ik buiten maastricht kom, voorbij meerssen etc valt deze 3g weg en kan ik beperkt internetten.(er verschijnt een cirkel ipv de letters 3g) Voor mij geen probleem. Wat ik echter graag zou willen weten is of dit soort verbinding waarin youtube bijvoorbeeld niet mogelijk is misschien extra geld kost. Ik heb een abbonement en zou niet graag voor vervelende verassingen komen te staan bij de maandafrekening. Deze vraag naar aanleiding dat datzelfde cirkeltje de letters 3g ook vevangt in het buitenland, waar internet erg duur is. Sorry voor mijn lekentaal, ben niet echt heel technisch aangelegd. Bij voorbaat bedankt, groeten Koekje

hmm bedoel je geen Edge netwerk?

het cirkeltje wil gewoon zeggen dat je geen 3G ontvangst meer hebt maar GPRS (2G), dat is helemaal geen probleem, je gaat daarvoor niet meer moeten betalen.

Het rondje staat voor 'langzaam' internet (EDGE) en 3G (UMTS) voor snel internet. Het 3G netwerk van tmobile dekt niet heel het land. Je zult dus af en toe internet hebben via het normale telefoon netwerk (het rondje).

Dit kost geen extra geld (binnen nederland). Het is wel raadzaam om in het buitenland internet uit te zetten. (instellingen > algemeen > netwerk > dataroaming (uit zetten))

En youtube, weet het niet zeker. Maar waarschijnlijk is EDGE te langzaam om de filmpjes te streamen…

Als je filmpjes op youtube wilt bekijken op je iPhone moet je een 3G verbinding hebben anders werkt het niet.

@sephone Het rondje betekent GPRS En de E betekent EDGE

GPRS is wel nieuw voor mij moet ik zeggen ga ik ff googlen

Het betekend gewoon dat er geen 3G netwerk beschikbaar is. Dit kost je niks extra's.

Je vraagt of het internet extra geld kost bovenop je abonnement... het hangt er erg vanaf wat voor een abonnement je hebt... Op een iPhone-abonnement van T-Mobile kost het geen geld, zie ook [url=http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=129616]dit sticky[/url].

[quote:0fbb7692c0="Sephone"]Het 3G netwerk van tmobile dekt niet heel het land. [/quote:0fbb7692c0]

Die kan zo in het draadje over de droogste reactie ooit… :wink:

Heel erg bedankt allemaal!! Ik ben zelf helaas nog niet zo bekend met de diverse internet/netwerken, dus ben ik redelijk afhankelijk van dames/heren met meer kennis :)

Vriendelijke groeten ,
Koekje

idd .. X)

nog een toevoeging : als je rond Maastricht gaat bewegen kan je best uit voorzorg data-roaming uitzetten. Voor je het weet zit je toevallig toch op een Belgisch of Duits netwerk.

Voor de rest inderdaad geen enkel gevaar.