Vraag over GPRS, bluetooth, wereldwijd internetten...

Ik ben voor mijn directeur aan het uitzoeken hoe/of je gemakkelijk met een ibook over de hele wereld (niet alleen westerse landen) kunt internetten. Ik heb inmiddels van alles begrepen over gprs, bluetooth, mobiele telefoons en dergelijke.

Maar ik heb nog een aantal vragen waar hopelijk iemand antwoord op wil geven:
1 Ik heb dus nodig:

• ibook met macos 10.2
  • bluetooth adapter
  • mobiele telefoon met bluetooth en gprs
  • telefoonaanbieder
    (ook nog een internetprovider?)

2 Werkt dit echt??? Het is een dure grap als dat niet zo is.

3 Als je eenmaal alle instellingen instelt ben je dan echt helemaal klaar? Dus niet in ieder land opnieuw een telefoonnummer invoeren ofzo. De gebruiker van de ibook kan dit namelijk niet.

4 Met welke telefoonaanbieder kan een macgebruiker uit de voeten? (De gebruiker is weliswaar Franstalig, maar werkt over de hele wereld)

Verder zijn alle op -en aanmerkingen, tips e.d welkom!

Alvast bedankt!!!

Het enige wat je dan nog moet hebben is een account bij een global ISP. Je kan natuurlijk ook internationaal proberen in te bellen, maar dat is een beetje duur. GPRS zal lastig worden in veel landen.

http://www.net2roam.com/howItWorks.html#mobile

Ik ben voor mijn werk veel in het buitenland en maak gebruik van internet everyware van kpn en gprs van debitel ( 2 verschillende toestellen) beide werken ze vlekkeloos in het buitenland (europa en amerika) je hoeft indien je provider bijv kpn een roaming contract heeft met de provider waar je op dat moment in het net zit, niet steeds een instelling aan te passen, gewoon verbinding maken en klaar. Je hebt dus ook geen extra internationale provider nodig.

Ik gebruik de volgende apparatuur:
pb 17"
sonyericsson T610
gprs via debitel

Ik gebruik AT&T worldwide, in Nederland kun je dit krijgen bij Unet. [url]http://www.unet.nl/?page=zakelijk_dialin_world[/url] Werkt alleen niet in China (wel Hong Kong), Thailand en donker Afrika. Gewoon met een modem inbellen is het makkelijkst. Bij AT&T kan je een mac-dialer downloaden als je wilt, maar gewoon lokaties aanmaken is ook simpel. Voordeel van Unet t.o.v. direkt een abonnement bij AT&T is dat je geen roaming charges hebt.