Vraag over ipod mini

Ik heb mijn mini nu al een tijdje (een maand ongeveer) en het lijkt alsof de batterij steeds minder lang meegaat.. weet iemand hoe dit kan?

Hoe lang is een tijdje? Het is een bekend gegeven dat een batterij naar verloop van tijd in capaciteit verminderd. Het is mogelijk om de batterij te (laten) vervangen.

Wel is het zo dat je een accu af toe even echt helemaal leeg moet spelen. Anders krijgt hij last van een "memory effect" d.w.z. als je hem elke dag na het gebruik oplaadt en je dat dan 1 dag niet doet dat ie dan ook acuut zichzelf "leeg" verklaart.

Dus helemaal leeg laten spelen is het beste!

[quote:ebd5565b3a="Liebemshats"]Hoe lang is een tijdje? Het is een bekend gegeven dat een batterij naar verloop van tijd in capaciteit verminderd. Het is mogelijk om de batterij te (laten) vervangen.[/quote:ebd5565b3a]

Zou natuurlijk belachelijk zijn als de accu nu al (hoe lang is de mini er?) vervangen moet worden :expressionless:

eh ik heb m een maand ongeveer...

en hij was eergister helemaal leeg -> heb m opgeladen -> helemaal vol

nu is hij bijna leeg (na misschien in totaal 1 uur spelen)

nou is ie wel een paar keer aan en uit geweest en heb ik de equalizer aan staan en een paar keer op de -> en <- knoppen gedrukt maar eerst werkte de batterij sowieso een uur of 4 / 5

Een paar dagen aankijken (doktersadvies.....) en dan even een nieuwe gaan eisen via de dealer.

ja, dit is nu wel niet meer normaal, weer naar de dealer!

Klick: [url]http://www.apple.com/nl/batteries/[/url]

kijk hier voor de adviezen die Apple geeft.

[quote:5cc7e56516="KAAP"]Klick: [url]http://www.apple.com/nl/batteries/[/url]

kijk hier voor de adviezen die Apple geeft.[/quote:5cc7e56516]

bedankt, maar dit had ik al gelezen :wink: ik kijk het even een paar dagen aan en mocht het nog niet goed gaan ga ik terug naar de mexpert…

Indien je de adviezen die Apple geeft volledig hebt opgevolgd, en je kunt maar een uur spelen, dan zou ik zeker terug gaan naar Apple. Het zou natuurlijk wel vervelend zijn wanneer je de Mini gelijk voor onbepaalde duur kwijt bent. Ingeval van opsturen i.v.m. reparatie zou je een vervangend exemplaar tot je beschikking moeten krijgen. Enfin, dit is vooruitlopen op de feiten.